All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comparison of reading literacy and metacognitive monitoring levels among pupils of unspecialized primary schools and pupils attending schools that implement Dalton Plan features

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894586" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894586 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2018/11/03_Rican.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2018/11/03_Rican.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komparace úrovně čtenářské gramotnosti a metakognitivního monitorování mezi žáky běžných základních škol a žáky základních škol implementujících prvky Daltonského plánu

  • Original language description

    Předkládaná kvaziexperimentální empirická studie pojednává o diferencích v úrovni čtenářské gramotnosti a metakognitivního monitorování mezi žáky běžných nespecializovaných základních škol a žáky navštěvujících základní školy, které do svého kurikula (ŠVP) implementují prvky Daltonského plánu. Čtenářská gramotnost je považována za bazální základ ostatních gramotností a metakognitivní rozvinutost vysvětluje podstatné množství individuálních odlišností v testovém skórování. Výsledky výzkumu prokázaly rozdíly jak v úrovni čtenářské gramotnosti diagnostikované prostřednictvím uvolněné úlohy PIRLS, tak částečně i v oblasti metakognitivního monitorování. Možná vysvětlení těchto nuancí jsou diskutovány v závěrečné části studie.

  • Czech name

    Komparace úrovně čtenářské gramotnosti a metakognitivního monitorování mezi žáky běžných základních škol a žáky základních škol implementujících prvky Daltonského plánu

  • Czech description

    Předkládaná kvaziexperimentální empirická studie pojednává o diferencích v úrovni čtenářské gramotnosti a metakognitivního monitorování mezi žáky běžných nespecializovaných základních škol a žáky navštěvujících základní školy, které do svého kurikula (ŠVP) implementují prvky Daltonského plánu. Čtenářská gramotnost je považována za bazální základ ostatních gramotností a metakognitivní rozvinutost vysvětluje podstatné množství individuálních odlišností v testovém skórování. Výsledky výzkumu prokázaly rozdíly jak v úrovni čtenářské gramotnosti diagnostikované prostřednictvím uvolněné úlohy PIRLS, tak částečně i v oblasti metakognitivního monitorování. Možná vysvětlení těchto nuancí jsou diskutovány v závěrečné části studie.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    63-84

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database