Inclusive Education in the Context of Educational Philosophy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896877" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896877 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drive.google.com/file/d/1PIVMWbvyIGWHx3OmQfL5Kgr6S4GTUi2C/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1PIVMWbvyIGWHx3OmQfL5Kgr6S4GTUi2C/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inkluze ve vzdělávání v kontextu filosofie výchovy
Original language description
Článek pojednává o problematice inkluzivního vzdělávání z pohledu fi losofi ckého a etického, avšak se zacílením na fi losofi i výchovy. Stěžejním motivem textu je odpovědět na otáz- ky proč, jak a jestli přijímat jinakost ve společnosti a ve vzdělávacím procesu. Na tyto otázky není jednoduché odpovědět ani z pohledu filosofických principů, ani z pohledu těch vzdělávacích. Text je jistým odborným zamyšlením nad problematikou inkluze ve vzdělávání jak z pohledu současných speciálních pedagogů, tak z pohledu J. A. Komenského či E. Lévinase, kteří ve svých pracích akcentují problematiku jinakosti, v našem případě problematiku lidí s postižením.
Czech name
Inkluze ve vzdělávání v kontextu filosofie výchovy
Czech description
Článek pojednává o problematice inkluzivního vzdělávání z pohledu fi losofi ckého a etického, avšak se zacílením na fi losofi i výchovy. Stěžejním motivem textu je odpovědět na otáz- ky proč, jak a jestli přijímat jinakost ve společnosti a ve vzdělávacím procesu. Na tyto otázky není jednoduché odpovědět ani z pohledu filosofických principů, ani z pohledu těch vzdělávacích. Text je jistým odborným zamyšlením nad problematikou inkluze ve vzdělávání jak z pohledu současných speciálních pedagogů, tak z pohledu J. A. Komenského či E. Lévinase, kteří ve svých pracích akcentují problematiku jinakosti, v našem případě problematiku lidí s postižením.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
31
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
131-142
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—