All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Effective use of released tasks from PISA testing for the development of higher cognitive levels and science literacy of pupils in the teaching of chemistry

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897138" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897138 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11310/22:10450615

  • Result on the web

    <a href="http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/4157/4086" target="_blank" >http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/4157/4086</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54779/chl20220700" target="_blank" >10.54779/chl20220700</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie

  • Original language description

    V rámci ročního pedagogického experimentu byly v 9. ročníku systematicky využívány uvolněné výukové úlohy z hodnocení PISA (Programme for International Student Assessment). Žáci v kontrolní skupině používali komerční sešit. Výsledky v úvodním a závěrečném testu ukázaly, že se žáci z experimentální skupiny statisticky významně zlepšili ve většině testovaných kognitivních úrovní. Můžeme konstatovat, že využití uvolněných výukových úloh typu PISA ve výuce chemie vedlo žáky k rozvoji přírodovědné gramotnosti a že tyto výukové úlohy představují vhodný nástroj pro výuku chemie. Na základě ročního využívání výukových úloh na pěti různých školách byla vypracována doporučení pro jejich efektivní využití ve výuce.

  • Czech name

    Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie

  • Czech description

    V rámci ročního pedagogického experimentu byly v 9. ročníku systematicky využívány uvolněné výukové úlohy z hodnocení PISA (Programme for International Student Assessment). Žáci v kontrolní skupině používali komerční sešit. Výsledky v úvodním a závěrečném testu ukázaly, že se žáci z experimentální skupiny statisticky významně zlepšili ve většině testovaných kognitivních úrovní. Můžeme konstatovat, že využití uvolněných výukových úloh typu PISA ve výuce chemie vedlo žáky k rozvoji přírodovědné gramotnosti a že tyto výukové úlohy představují vhodný nástroj pro výuku chemie. Na základě ročního využívání výukových úloh na pěti různých školách byla vypracována doporučení pro jejich efektivní využití ve výuce.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    116

  • Issue of the periodical within the volume

    11

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    700-704

  • UT code for WoS article

    000911160100009

  • EID of the result in the Scopus database