Effective use of released tasks from PISA testing for the development of higher cognitive levels and science literacy of pupils in the teaching of chemistry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897138" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897138 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11310/22:10450615
Result on the web
<a href="http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/4157/4086" target="_blank" >http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/4157/4086</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54779/chl20220700" target="_blank" >10.54779/chl20220700</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie
Original language description
V rámci ročního pedagogického experimentu byly v 9. ročníku systematicky využívány uvolněné výukové úlohy z hodnocení PISA (Programme for International Student Assessment). Žáci v kontrolní skupině používali komerční sešit. Výsledky v úvodním a závěrečném testu ukázaly, že se žáci z experimentální skupiny statisticky významně zlepšili ve většině testovaných kognitivních úrovní. Můžeme konstatovat, že využití uvolněných výukových úloh typu PISA ve výuce chemie vedlo žáky k rozvoji přírodovědné gramotnosti a že tyto výukové úlohy představují vhodný nástroj pro výuku chemie. Na základě ročního využívání výukových úloh na pěti různých školách byla vypracována doporučení pro jejich efektivní využití ve výuce.
Czech name
Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie
Czech description
V rámci ročního pedagogického experimentu byly v 9. ročníku systematicky využívány uvolněné výukové úlohy z hodnocení PISA (Programme for International Student Assessment). Žáci v kontrolní skupině používali komerční sešit. Výsledky v úvodním a závěrečném testu ukázaly, že se žáci z experimentální skupiny statisticky významně zlepšili ve většině testovaných kognitivních úrovní. Můžeme konstatovat, že využití uvolněných výukových úloh typu PISA ve výuce chemie vedlo žáky k rozvoji přírodovědné gramotnosti a že tyto výukové úlohy představují vhodný nástroj pro výuku chemie. Na základě ročního využívání výukových úloh na pěti různých školách byla vypracována doporučení pro jejich efektivní využití ve výuce.
Classification
Type
J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Volume of the periodical
116
Issue of the periodical within the volume
11
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
700-704
UT code for WoS article
000911160100009
EID of the result in the Scopus database
—