Climate change education at the primary school: the relationship between pupils' self-assessment, environmental attitudes, knowledge and pro-environmental behaviour
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897306" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897306 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2022-05/klimaticke-vzdelavani-na-prvnim-stupni-vztah-zakovskeho-sebehodnoceni-environmentalnich-postoju-znalosti-a-proenvironmentalniho-chovani.html" target="_blank" >https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2022-05/klimaticke-vzdelavani-na-prvnim-stupni-vztah-zakovskeho-sebehodnoceni-environmentalnich-postoju-znalosti-a-proenvironmentalniho-chovani.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2022.21.5.125-137" target="_blank" >10.54937/ssf.2022.21.5.125-137</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Klimatické vzdělávání na prvním stupni: vztah žákovského sebehodnocení, environmentálních postojů, znalostí a proenvironmentálního chování
Original language description
Příspěvek prezentuje výsledky kvantitativně koncipovaného pedagogického výzkumu realizovaného v zimě 2021/2022 mezi žáky (n = 144) 5. tříd základních škol v České republice. Dotazníkové šetření zjišťovalo znalosti o klimatu, environmentální hodnoty a postoje a proenvironmentální chování. Výsledky ukázaly významné rozdíly v dimenzích ochota jednat a ocenění přírody, v nichž dívky dosahovaly vyššího skóre než chlapci. Sebehodnotící otázky zachytily významné rozdíly ve znalostech o změně klimatu mezi dětmi z různých zúčastněných škol. Regresní model ukázal významný vliv dimenzí uznání přírody a ochoty jednat na proenvironmentální chování. Analýza sebehodnotících otázek odhalila významný vztah mezi sebehodnocením znalostí a zájmu žáků o přírodu a klima a dimenzemi uznání přírody, ochoty jednat a proenvironmentálního chování.
Czech name
Klimatické vzdělávání na prvním stupni: vztah žákovského sebehodnocení, environmentálních postojů, znalostí a proenvironmentálního chování
Czech description
Příspěvek prezentuje výsledky kvantitativně koncipovaného pedagogického výzkumu realizovaného v zimě 2021/2022 mezi žáky (n = 144) 5. tříd základních škol v České republice. Dotazníkové šetření zjišťovalo znalosti o klimatu, environmentální hodnoty a postoje a proenvironmentální chování. Výsledky ukázaly významné rozdíly v dimenzích ochota jednat a ocenění přírody, v nichž dívky dosahovaly vyššího skóre než chlapci. Sebehodnotící otázky zachytily významné rozdíly ve znalostech o změně klimatu mezi dětmi z různých zúčastněných škol. Regresní model ukázal významný vliv dimenzí uznání přírody a ochoty jednat na proenvironmentální chování. Analýza sebehodnotících otázek odhalila významný vztah mezi sebehodnocením znalostí a zájmu žáků o přírodu a klima a dimenzemi uznání přírody, ochoty jednat a proenvironmentálního chování.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EF19_073%2F0016947" target="_blank" >EF19_073/0016947: U21 - Improvement of grant competition and teaching in doctoral study programs at UJEP</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
13
Pages from-to
125-137
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—