All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Attitudes and self-efficacy of primary school teachers in relation to inclusive education: A psychometric analysis of the AIS, ITICS, and TEIP questionnaires and their adaptation to the Czech environment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898034" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898034 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje a self-efficacy učitelů základních škol ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání: psychometrická analýza zahraničních dotazníků (AIS, ITICS, TEIP) a jejich adaptace do českého prostředí

  • Original language description

    V mezinárodním kontextu se pro účely měření postojů (Attitudes Towards Inclusion; AIS a Intention to Teach in Inclusive Classroom; ITICS) a self-efficacy učitelů ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání (IV) (Teacher Efficacy for Inclusive Practices; TEIP) vyuívají standardizované nástroje. Příspěvek prezentuje výsledky psychometrické analýzy/adaptace těchto nástrojů do českého prostředí, která byla uskutečněna na vzorku 1456 učitelů z celkem 140 základních škol (ZŠ). Analýzy prokázaly, e kromě ITICS mají české verze nástrojů totonou faktorovou strukturu a vysokou reliabilitu jako originální anglické škály. Testovaná invariance navíc prokazuje, e nástroje v českých podmínkách měří zamýšlené konstrukty (postoje, self-efficacy) ve vztahu k IV. Na základě získaných výsledků lze proto doporučit české verze dotazníků k dalšímu vyuití v praxi.

  • Czech name

    Postoje a self-efficacy učitelů základních škol ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání: psychometrická analýza zahraničních dotazníků (AIS, ITICS, TEIP) a jejich adaptace do českého prostředí

  • Czech description

    V mezinárodním kontextu se pro účely měření postojů (Attitudes Towards Inclusion; AIS a Intention to Teach in Inclusive Classroom; ITICS) a self-efficacy učitelů ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání (IV) (Teacher Efficacy for Inclusive Practices; TEIP) vyuívají standardizované nástroje. Příspěvek prezentuje výsledky psychometrické analýzy/adaptace těchto nástrojů do českého prostředí, která byla uskutečněna na vzorku 1456 učitelů z celkem 140 základních škol (ZŠ). Analýzy prokázaly, e kromě ITICS mají české verze nástrojů totonou faktorovou strukturu a vysokou reliabilitu jako originální anglické škály. Testovaná invariance navíc prokazuje, e nástroje v českých podmínkách měří zamýšlené konstrukty (postoje, self-efficacy) ve vztahu k IV. Na základě získaných výsledků lze proto doporučit české verze dotazníků k dalšímu vyuití v praxi.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání

  • ISBN

    978-80-280-0359-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    284-287

  • Publisher name

    Masarykova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Sep 5, 2023

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article