All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers' Perspectives on School Failure and Success in Primary Educ Ation: the Need for a New Definition

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898353" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898353 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11410/23:10471117

  • Result on the web

    <a href="https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/37072/31824" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/37072/31824</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2023-1-1" target="_blank" >10.5817/SP2023-1-1</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitelský pohled na školní ne/úspěšnost na 1. Stupni základní školy: potřeba nové definice

  • Original language description

    Výzkumy ukazují vysokou souvislost školní úspěšnosti a celkového pozitivního vývoje jedince. Na úspěšnost áků a ákyň mají klíčový vliv vyučující, a to svými poadavky, pedagogickými postupy a hodnoticími kritérii. Tento článek představuje výsledky výzkumu učitelského pojetí školní neúspěšnosti ve 2. ročníku ZŠ. Prostřednictvím 29 učitelských rozhovorů jsme zjistili, e vyučující jsou k pojmu &quot;školní neúspěšnost&quot; kritičtí. Identifikovali jsme tři pojetí školní neúspěšnosti. Ta byla porovnána s tím, jak vyučující hodnotili děti ve svých třídách (n = 652). Navzdory deklarované nefunkčnosti pojmu &quot;školně ne/úspěšný ák&quot; jej vyučující pouívají, a to diferencovaně, a vnímají skupiny áků jako odlišné zejména v subškále kognitivní schopnosti a školní výkony. V závěru proto argumentujeme pro redefinici pojmu školní ne/úspěšnost tak, aby byl vyučujícími akceptován a zohlednil opomíjené dimenze.

  • Czech name

    Učitelský pohled na školní ne/úspěšnost na 1. Stupni základní školy: potřeba nové definice

  • Czech description

    Výzkumy ukazují vysokou souvislost školní úspěšnosti a celkového pozitivního vývoje jedince. Na úspěšnost áků a ákyň mají klíčový vliv vyučující, a to svými poadavky, pedagogickými postupy a hodnoticími kritérii. Tento článek představuje výsledky výzkumu učitelského pojetí školní neúspěšnosti ve 2. ročníku ZŠ. Prostřednictvím 29 učitelských rozhovorů jsme zjistili, e vyučující jsou k pojmu &quot;školní neúspěšnost&quot; kritičtí. Identifikovali jsme tři pojetí školní neúspěšnosti. Ta byla porovnána s tím, jak vyučující hodnotili děti ve svých třídách (n = 652). Navzdory deklarované nefunkčnosti pojmu &quot;školně ne/úspěšný ák&quot; jej vyučující pouívají, a to diferencovaně, a vnímají skupiny áků jako odlišné zejména v subškále kognitivní schopnosti a školní výkony. V závěru proto argumentujeme pro redefinici pojmu školní ne/úspěšnost tak, aby byl vyučujícími akceptován a zohlednil opomíjené dimenze.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

    2336-4521

  • Volume of the periodical

    28

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    26

  • Pages from-to

    9-34

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85185173757