All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Predictors of primary school teachers? attitudes towards inclusive education: a multilevel hierarchical model

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898469" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898469 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf" target="_blank" >http://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prediktory postojů učitelů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání: víceúrovňový hierarchický model

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá dosud stále aktuálním tématem postojů učitelů základních škol (ZŠ) ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání (IV). Jeho cílem je analyzovat prediktory na individuální (učitelské) a školní úrovni, které mohou mít spojitost s ochotou učitelů realizovat inkluzivní opatření v praxi. Pro účely kvantitativní analýzy se vyuívá hierarchické víceúrovňové modelování s fixními a náhodnými efekty, které je realizováno na kvótním vzorku 138 běných ZŠ a 1434 učitelů. Výsledky potvrdily, e vyšší míra ochoty realizovat inkluzivní opatření v praxi je predikována zejm. přesvědčením/pocity a self-efficacy učitelů ve vztahu k IV. Deklarovaná vyšší ochota byla identifikována také u en, naproti tomu se vzrůstající délkou praxe učitelů ve školství měla tendenci spíše klesat. Při kontrole vlivu prediktorů individuální úrovně se prokázal statisticky významný vliv pouze s ohledem na ?kolektivní? přesvědčení/pocity učitelů ve vztahu k IV, nicméně efekt tohoto prediktoru byl slabý. Významný podíl vysvětlené variance připadal zejména na prediktory na učitelské úrovni, spíše ne na úrovni škol.

  • Czech name

    Prediktory postojů učitelů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání: víceúrovňový hierarchický model

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá dosud stále aktuálním tématem postojů učitelů základních škol (ZŠ) ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání (IV). Jeho cílem je analyzovat prediktory na individuální (učitelské) a školní úrovni, které mohou mít spojitost s ochotou učitelů realizovat inkluzivní opatření v praxi. Pro účely kvantitativní analýzy se vyuívá hierarchické víceúrovňové modelování s fixními a náhodnými efekty, které je realizováno na kvótním vzorku 138 běných ZŠ a 1434 učitelů. Výsledky potvrdily, e vyšší míra ochoty realizovat inkluzivní opatření v praxi je predikována zejm. přesvědčením/pocity a self-efficacy učitelů ve vztahu k IV. Deklarovaná vyšší ochota byla identifikována také u en, naproti tomu se vzrůstající délkou praxe učitelů ve školství měla tendenci spíše klesat. Při kontrole vlivu prediktorů individuální úrovně se prokázal statisticky významný vliv pouze s ohledem na ?kolektivní? přesvědčení/pocity učitelů ve vztahu k IV, nicméně efekt tohoto prediktoru byl slabý. Významný podíl vysvětlené variance připadal zejména na prediktory na učitelské úrovni, spíše ne na úrovni škol.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7392-421-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    350-354

  • Publisher name

    MSD Brno

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 10, 2024

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article