All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Exploring the Relationship Between Resilience and Social Competence Among Educators In Institutional and Protective Care Facilities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898767" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898767 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zkoumání vztahu resilience a sociálních kompetencí u vychovatelů ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá vztahem resilience a sociálních kompetencí u vychovatelů ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Výzkum byl proveden za pomoci standardizovaných dotazníků ISK-Inventáře sociálních kompetencí (Hoskovcová &amp; Vašek, 2017) a CD-RISC Connor-Davidson Resilience Scale (Connor &amp; Davidson, 2003). Výzkumný záměr jsme realizovali na vzorku 162 vybraných respondentů. Článek shrnuje klíčové výstupy související s tímto výzkumem.

  • Czech name

    Zkoumání vztahu resilience a sociálních kompetencí u vychovatelů ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá vztahem resilience a sociálních kompetencí u vychovatelů ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Výzkum byl proveden za pomoci standardizovaných dotazníků ISK-Inventáře sociálních kompetencí (Hoskovcová &amp; Vašek, 2017) a CD-RISC Connor-Davidson Resilience Scale (Connor &amp; Davidson, 2003). Výzkumný záměr jsme realizovali na vzorku 162 vybraných respondentů. Článek shrnuje klíčové výstupy související s tímto výzkumem.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    34

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    249-266

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database