All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modern Constructivist Teaching Approaches and Czech Faculties of Economics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F04%3A00003197" target="_blank" >RIV/44555601:13510/04:00003197 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Modern Constructivist Teaching Approaches and Czech Faculties of Economics

  • Original language description

    This paper analyses modern constructivist teaching approaches as one of the most vital instruments for improving the quality of instruction in our faculties of eoconomics. In a traditional classroom, barrier between student and teacher exists through power and practice. In a constructivist classroom, by contrast, the teacher and the student share responsibility and decision making and demonstrate mutual respect. The democratic and interactive process of a constructivist classroom allows students to be active and autonomous learners. Using constructivist strategies, teachers are more effective.

  • Czech name

    Moderní konstruktivistické vyučovací přístupy a české ekonomické fakulty

  • Czech description

    Tento článek analyzuje moderní konstruktivistické vyučovací přístupy, které jsou jednímz nejdůležitějších nástrojů ke zvyšování kvality výuky na našich ekonomických fakultách. U tradičních přístupů k vyučování existuje bariéra mezi studentem a učitelem,a to skrze pravomoci učitele a procvičovací postupy. U konstruktivistických přístupů naopak učitel i student sdílejí stejnou odpovědnost a rozhodovací pravomoci, což demonstruje jejich vzájemný respekt. Demokratické a interaktivní procesy u konstruktivistických přístupů dovolují studentům, aby byli aktivními a autonomními. Používání konstruktivistických strategií navíc zvyšuje efektivnost práce učitele.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F03%2F1347" target="_blank" >GA402/03/1347: The Economoc Aspects of Educational Development in Usti n.L. Region</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Globalisation and itsGeopolitical, Cultural, Economic and Ecological Context

  • ISBN

    80-7368-022-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    271-276

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Ostrava

  • Event date

    Oct 8, 2003

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article