Modern Constructivist Teaching Approaches and Czech Faculties of Economics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F04%3A00003197" target="_blank" >RIV/44555601:13510/04:00003197 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Modern Constructivist Teaching Approaches and Czech Faculties of Economics
Original language description
This paper analyses modern constructivist teaching approaches as one of the most vital instruments for improving the quality of instruction in our faculties of eoconomics. In a traditional classroom, barrier between student and teacher exists through power and practice. In a constructivist classroom, by contrast, the teacher and the student share responsibility and decision making and demonstrate mutual respect. The democratic and interactive process of a constructivist classroom allows students to be active and autonomous learners. Using constructivist strategies, teachers are more effective.
Czech name
Moderní konstruktivistické vyučovací přístupy a české ekonomické fakulty
Czech description
Tento článek analyzuje moderní konstruktivistické vyučovací přístupy, které jsou jednímz nejdůležitějších nástrojů ke zvyšování kvality výuky na našich ekonomických fakultách. U tradičních přístupů k vyučování existuje bariéra mezi studentem a učitelem,a to skrze pravomoci učitele a procvičovací postupy. U konstruktivistických přístupů naopak učitel i student sdílejí stejnou odpovědnost a rozhodovací pravomoci, což demonstruje jejich vzájemný respekt. Demokratické a interaktivní procesy u konstruktivistických přístupů dovolují studentům, aby byli aktivními a autonomními. Používání konstruktivistických strategií navíc zvyšuje efektivnost práce učitele.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F03%2F1347" target="_blank" >GA402/03/1347: The Economoc Aspects of Educational Development in Usti n.L. Region</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Globalisation and itsGeopolitical, Cultural, Economic and Ecological Context
ISBN
80-7368-022-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
271-276
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Oct 8, 2003
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—