The Preference for Simulation Method in Language Education and its Impact on the Perception of Students´ Comunication Apprehension
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43888438" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43888438 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Preference metody simulace v jazykovém vzdělávání a její vliv na percepci komunikační ostýchavosti studentů
Original language description
Cílem tohoto příspěvku je zaměřit se na jev, který dosud v české odborné literatuře nebyl výrazně zkoumán, a to na tzv. komunikační ostýchavost. Po vymezení odborné terminologie je hlavní část článku zaměřena na analýzu výzkumného šetření zkoumajícího studenty percipovanou úroveň komunikační ostýchavosti. V souvislosti s výzkumnými závěry i se zkušenostmi z výuky, kdy studenti při cizojazyčné výuce na vysokých školách projevují vyšší míru pasivity, neochotu komunikovat a zvýšenou míru komunikační ostýchavosti, bude v empirické části této práce položena též otázka, zda existuje vztah mezi studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v cizím jazyce a studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v jejich mateřském jazyce. Zaměříme se také na to, co může přispět ke snižování či postupnému odstraňování této zábrany v komunikaci. Většina, převážně zahraničních studií o používání cizího jazyka, se totiž zaměřila především na analýzu verbálního chování, reakce a postoje vyučujícího a až teprve sekundárně na tyto faktory u studentů a na percepci komunikační ostýchavosti u studentů.
Czech name
Preference metody simulace v jazykovém vzdělávání a její vliv na percepci komunikační ostýchavosti studentů
Czech description
Cílem tohoto příspěvku je zaměřit se na jev, který dosud v české odborné literatuře nebyl výrazně zkoumán, a to na tzv. komunikační ostýchavost. Po vymezení odborné terminologie je hlavní část článku zaměřena na analýzu výzkumného šetření zkoumajícího studenty percipovanou úroveň komunikační ostýchavosti. V souvislosti s výzkumnými závěry i se zkušenostmi z výuky, kdy studenti při cizojazyčné výuce na vysokých školách projevují vyšší míru pasivity, neochotu komunikovat a zvýšenou míru komunikační ostýchavosti, bude v empirické části této práce položena též otázka, zda existuje vztah mezi studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v cizím jazyce a studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v jejich mateřském jazyce. Zaměříme se také na to, co může přispět ke snižování či postupnému odstraňování této zábrany v komunikaci. Většina, převážně zahraničních studií o používání cizího jazyka, se totiž zaměřila především na analýzu verbálního chování, reakce a postoje vyučujícího a až teprve sekundárně na tyto faktory u studentů a na percepci komunikační ostýchavosti u studentů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50103 - Cognitive sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Cizí jazyky
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Volume of the periodical
60
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
3-13
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—