All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Preference for Simulation Method in Language Education and its Impact on the Perception of Students´ Comunication Apprehension

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43888438" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43888438 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Preference metody simulace v jazykovém vzdělávání a její vliv na percepci komunikační ostýchavosti studentů

  • Original language description

    Cílem tohoto příspěvku je zaměřit se na jev, který dosud v české odborné literatuře nebyl výrazně zkoumán, a to na tzv. komunikační ostýchavost. Po vymezení odborné terminologie je hlavní část článku zaměřena na analýzu výzkumného šetření zkoumajícího studenty percipovanou úroveň komunikační ostýchavosti. V souvislosti s výzkumnými závěry i se zkušenostmi z výuky, kdy studenti při cizojazyčné výuce na vysokých školách projevují vyšší míru pasivity, neochotu komunikovat a zvýšenou míru komunikační ostýchavosti, bude v empirické části této práce položena též otázka, zda existuje vztah mezi studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v cizím jazyce a studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v jejich mateřském jazyce. Zaměříme se také na to, co může přispět ke snižování či postupnému odstraňování této zábrany v komunikaci. Většina, převážně zahraničních studií o používání cizího jazyka, se totiž zaměřila především na analýzu verbálního chování, reakce a postoje vyučujícího a až teprve sekundárně na tyto faktory u studentů a na percepci komunikační ostýchavosti u studentů.

  • Czech name

    Preference metody simulace v jazykovém vzdělávání a její vliv na percepci komunikační ostýchavosti studentů

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku je zaměřit se na jev, který dosud v české odborné literatuře nebyl výrazně zkoumán, a to na tzv. komunikační ostýchavost. Po vymezení odborné terminologie je hlavní část článku zaměřena na analýzu výzkumného šetření zkoumajícího studenty percipovanou úroveň komunikační ostýchavosti. V souvislosti s výzkumnými závěry i se zkušenostmi z výuky, kdy studenti při cizojazyčné výuce na vysokých školách projevují vyšší míru pasivity, neochotu komunikovat a zvýšenou míru komunikační ostýchavosti, bude v empirické části této práce položena též otázka, zda existuje vztah mezi studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v cizím jazyce a studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v jejich mateřském jazyce. Zaměříme se také na to, co může přispět ke snižování či postupnému odstraňování této zábrany v komunikaci. Většina, převážně zahraničních studií o používání cizího jazyka, se totiž zaměřila především na analýzu verbálního chování, reakce a postoje vyučujícího a až teprve sekundárně na tyto faktory u studentů a na percepci komunikační ostýchavosti u studentů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50103 - Cognitive sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    60

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    3-13

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database