All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Consumer perception of Socially Responsible Activities at a Retail Chain

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F22%3A43897638" target="_blank" >RIV/44555601:13510/22:43897638 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://vsers.cz/wp-content/uploads/2023/03/Auspicia_2_2022.pdf#page=8" target="_blank" >https://vsers.cz/wp-content/uploads/2023/03/Auspicia_2_2022.pdf#page=8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36682/a_2022_2_1" target="_blank" >10.36682/a_2022_2_1</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vnímání společensky odpovědných aktivit zákazníky u maloobchodního řetězce

  • Original language description

    V posledních letech se koncept společenské odpovědnosti firem dostává stálevíce do povědomí společnosti i jednotlivých organizací, proto je do budoucna stále důleitézvyšovat informovanost a vnímání o tomto konceptu a prosazovat jeho zavádění do praxe. Nazákladě dotazníkového šetření byla provedena analýza dat s cílem zjistit, jak zákazníci vnímajíjednotlivé aktivity společenské odpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce.Výzkumný soubor tvořilo 129 respondentů. Data byla statisticky zpracována, testovánaintervalem spolehlivosti a chí ? kvadrátem. Bylo zjištěno, e pojmu společenské odpovědnostfirem rozumí 52 % z dotazovaných respondentů. Nejznámější aktivitou konceptu společenskéodpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce, kterou respondenti znají je bojproti plýtvání s potravinami, recyklací a zpětným sběrem odpadu, podporou zdravého ivotníhostylu. 65,4 % respondentů si myslí, e aktivity společenské odpovědnosti firem mají přínoshlavně pro konkrétního maloobchodního řetězce, a dále 14 % respondentů si je téměř jisto, emaloobchodní řetězec je zapojen do konceptu především z důvodu zisku. Nebyla všaktestováním dat prokázána závislost ve vnímání aktivit společenské odpovědnosti firem na věku,vzdělání, pohlaví a platu respondentů. Zároveň bylo zjištěno, e 56,6 % respondentů není ospolečenské odpovědnosti firem dostatečně informováno. V neposlední řadě je tento konceptrespondenty vnímán pozitivně, vidí v něm smysl a jsou ochotni si připlatit za produkt, při jehokoupi jde část jeho výdělku potřebným. Výsledky tak nastínily směry a oblasti pro případnézlepšování a neustálé monitorování vnímání tohoto konceptu.

  • Czech name

    Vnímání společensky odpovědných aktivit zákazníky u maloobchodního řetězce

  • Czech description

    V posledních letech se koncept společenské odpovědnosti firem dostává stálevíce do povědomí společnosti i jednotlivých organizací, proto je do budoucna stále důleitézvyšovat informovanost a vnímání o tomto konceptu a prosazovat jeho zavádění do praxe. Nazákladě dotazníkového šetření byla provedena analýza dat s cílem zjistit, jak zákazníci vnímajíjednotlivé aktivity společenské odpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce.Výzkumný soubor tvořilo 129 respondentů. Data byla statisticky zpracována, testovánaintervalem spolehlivosti a chí ? kvadrátem. Bylo zjištěno, e pojmu společenské odpovědnostfirem rozumí 52 % z dotazovaných respondentů. Nejznámější aktivitou konceptu společenskéodpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce, kterou respondenti znají je bojproti plýtvání s potravinami, recyklací a zpětným sběrem odpadu, podporou zdravého ivotníhostylu. 65,4 % respondentů si myslí, e aktivity společenské odpovědnosti firem mají přínoshlavně pro konkrétního maloobchodního řetězce, a dále 14 % respondentů si je téměř jisto, emaloobchodní řetězec je zapojen do konceptu především z důvodu zisku. Nebyla všaktestováním dat prokázána závislost ve vnímání aktivit společenské odpovědnosti firem na věku,vzdělání, pohlaví a platu respondentů. Zároveň bylo zjištěno, e 56,6 % respondentů není ospolečenské odpovědnosti firem dostatečně informováno. V neposlední řadě je tento konceptrespondenty vnímán pozitivně, vidí v něm smysl a jsou ochotni si připlatit za produkt, při jehokoupi jde část jeho výdělku potřebným. Výsledky tak nastínily směry a oblasti pro případnézlepšování a neustálé monitorování vnímání tohoto konceptu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Auspicia

  • ISSN

    1214-4967

  • e-ISSN

    2464-7217

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    8-21

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database