Consumer perception of Socially Responsible Activities at a Retail Chain
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F22%3A43897638" target="_blank" >RIV/44555601:13510/22:43897638 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vsers.cz/wp-content/uploads/2023/03/Auspicia_2_2022.pdf#page=8" target="_blank" >https://vsers.cz/wp-content/uploads/2023/03/Auspicia_2_2022.pdf#page=8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36682/a_2022_2_1" target="_blank" >10.36682/a_2022_2_1</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vnímání společensky odpovědných aktivit zákazníky u maloobchodního řetězce
Original language description
V posledních letech se koncept společenské odpovědnosti firem dostává stálevíce do povědomí společnosti i jednotlivých organizací, proto je do budoucna stále důleitézvyšovat informovanost a vnímání o tomto konceptu a prosazovat jeho zavádění do praxe. Nazákladě dotazníkového šetření byla provedena analýza dat s cílem zjistit, jak zákazníci vnímajíjednotlivé aktivity společenské odpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce.Výzkumný soubor tvořilo 129 respondentů. Data byla statisticky zpracována, testovánaintervalem spolehlivosti a chí ? kvadrátem. Bylo zjištěno, e pojmu společenské odpovědnostfirem rozumí 52 % z dotazovaných respondentů. Nejznámější aktivitou konceptu společenskéodpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce, kterou respondenti znají je bojproti plýtvání s potravinami, recyklací a zpětným sběrem odpadu, podporou zdravého ivotníhostylu. 65,4 % respondentů si myslí, e aktivity společenské odpovědnosti firem mají přínoshlavně pro konkrétního maloobchodního řetězce, a dále 14 % respondentů si je téměř jisto, emaloobchodní řetězec je zapojen do konceptu především z důvodu zisku. Nebyla všaktestováním dat prokázána závislost ve vnímání aktivit společenské odpovědnosti firem na věku,vzdělání, pohlaví a platu respondentů. Zároveň bylo zjištěno, e 56,6 % respondentů není ospolečenské odpovědnosti firem dostatečně informováno. V neposlední řadě je tento konceptrespondenty vnímán pozitivně, vidí v něm smysl a jsou ochotni si připlatit za produkt, při jehokoupi jde část jeho výdělku potřebným. Výsledky tak nastínily směry a oblasti pro případnézlepšování a neustálé monitorování vnímání tohoto konceptu.
Czech name
Vnímání společensky odpovědných aktivit zákazníky u maloobchodního řetězce
Czech description
V posledních letech se koncept společenské odpovědnosti firem dostává stálevíce do povědomí společnosti i jednotlivých organizací, proto je do budoucna stále důleitézvyšovat informovanost a vnímání o tomto konceptu a prosazovat jeho zavádění do praxe. Nazákladě dotazníkového šetření byla provedena analýza dat s cílem zjistit, jak zákazníci vnímajíjednotlivé aktivity společenské odpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce.Výzkumný soubor tvořilo 129 respondentů. Data byla statisticky zpracována, testovánaintervalem spolehlivosti a chí ? kvadrátem. Bylo zjištěno, e pojmu společenské odpovědnostfirem rozumí 52 % z dotazovaných respondentů. Nejznámější aktivitou konceptu společenskéodpovědnosti firem u konkrétního maloobchodního řetězce, kterou respondenti znají je bojproti plýtvání s potravinami, recyklací a zpětným sběrem odpadu, podporou zdravého ivotníhostylu. 65,4 % respondentů si myslí, e aktivity společenské odpovědnosti firem mají přínoshlavně pro konkrétního maloobchodního řetězce, a dále 14 % respondentů si je téměř jisto, emaloobchodní řetězec je zapojen do konceptu především z důvodu zisku. Nebyla všaktestováním dat prokázána závislost ve vnímání aktivit společenské odpovědnosti firem na věku,vzdělání, pohlaví a platu respondentů. Zároveň bylo zjištěno, e 56,6 % respondentů není ospolečenské odpovědnosti firem dostatečně informováno. V neposlední řadě je tento konceptrespondenty vnímán pozitivně, vidí v něm smysl a jsou ochotni si připlatit za produkt, při jehokoupi jde část jeho výdělku potřebným. Výsledky tak nastínily směry a oblasti pro případnézlepšování a neustálé monitorování vnímání tohoto konceptu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Auspicia
ISSN
1214-4967
e-ISSN
2464-7217
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
8-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—