Metaphor and medium Metaphor and medium Metaphor and medium Metaphor and medium
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F19%3A43895095" target="_blank" >RIV/44555601:13530/19:43895095 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://issuu.com/mrkfnt/docs/metaforamedium_2019_digital_komplet_jednostrany_sm/s/10141295" target="_blank" >https://issuu.com/mrkfnt/docs/metaforamedium_2019_digital_komplet_jednostrany_sm/s/10141295</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metafora a médium
Original language description
Tématem publikace "Metafora a médium" jsou vztahy mezi způsobem materializace ideje ve výtvarném díle a metaforou. Zkoumá, co jsou procesy symbolizace, tj. vyjadřování a sdílení idejí, myšlenek či představ prostřednictvím vnímané věci, "smyslového obsahu". Analyzuje způsoby použitého média ve vztahu k právě tak dosažené materiálové metafoře na vybraných dílech současných autorů výtvarné umělecké scény jak v Čechách, tak ve světě: Kathariny Grosse, Juliana Rosefeldta, Markuse Huemera, Eberharda Havekosta, Richarda Deacona, Michala Rataje, který pracuje s oblastí zvuků a hudby, Jindřicha Zeithammla, Anny Hulačové, Britty Marakatt-Labby a Qiu Zhijie. Pro objasnění těchto jevů opírá analýzu vybraných děl ze světa umění o termíny Nelsona Goodmana, pracuje s první a třetí poznávací perspektivou (Searle), uvádí Fauconnierovu a Turnerovu teorii konceptové integrace a teorii zážitkových komponent v artefiletice (Slavík). Text teoreticky ukotvuje termíny obsahu díla, jeho významu a vnitřní struktury. Otevírá a řeší tak problém vztahu objektivních daností díla, jeho intersubjektivně kotvené interpretace a subjektivně vnímaného prožitku z díla. Tvorbu chápe jako způsob poznání.
Czech name
Metafora a médium
Czech description
Tématem publikace "Metafora a médium" jsou vztahy mezi způsobem materializace ideje ve výtvarném díle a metaforou. Zkoumá, co jsou procesy symbolizace, tj. vyjadřování a sdílení idejí, myšlenek či představ prostřednictvím vnímané věci, "smyslového obsahu". Analyzuje způsoby použitého média ve vztahu k právě tak dosažené materiálové metafoře na vybraných dílech současných autorů výtvarné umělecké scény jak v Čechách, tak ve světě: Kathariny Grosse, Juliana Rosefeldta, Markuse Huemera, Eberharda Havekosta, Richarda Deacona, Michala Rataje, který pracuje s oblastí zvuků a hudby, Jindřicha Zeithammla, Anny Hulačové, Britty Marakatt-Labby a Qiu Zhijie. Pro objasnění těchto jevů opírá analýzu vybraných děl ze světa umění o termíny Nelsona Goodmana, pracuje s první a třetí poznávací perspektivou (Searle), uvádí Fauconnierovu a Turnerovu teorii konceptové integrace a teorii zážitkových komponent v artefiletice (Slavík). Text teoreticky ukotvuje termíny obsahu díla, jeho významu a vnitřní struktury. Otevírá a řeší tak problém vztahu objektivních daností díla, jeho intersubjektivně kotvené interpretace a subjektivně vnímaného prožitku z díla. Tvorbu chápe jako způsob poznání.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60401 - Arts, Art history
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7561-176-5
Number of pages
200
Publisher name
Ústí nad Labem: FUD UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—