Detection of the inhomogeneous spots in finished structual kayers of railway track-bed
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001185" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001185 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21110/13:00216916
Result on the web
<a href="http://www.cz/projekt-komon/" target="_blank" >http://www.cz/projekt-komon/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží
Original language description
Cílem technologie je postup identifikace nehomogenních a málo únosných míst na nově zhotovených vrstvách pražcového podloží (zejména zemní pláně a pláně tělesa železničního spodku). Hlavním měřícím prostředkem je lehká dynymická deska. Pro identifikaci nehomogenních míst je v metodice zavedena nová veličina, stupeň kvality vrstvy Zz. tento stupeň je vypočten jako poměr zatlačení zkušební desky od jednotlivých rázů. V metodice je zavedeno hodnocení kvality vrstvy a další postup prací. V místech nehomogenit a málo únosných míst se doporučuje následně provádět statické zatěžovací zkoušky.
Czech name
Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží
Czech description
Cílem technologie je postup identifikace nehomogenních a málo únosných míst na nově zhotovených vrstvách pražcového podloží (zejména zemní pláně a pláně tělesa železničního spodku). Hlavním měřícím prostředkem je lehká dynymická deska. Pro identifikaci nehomogenních míst je v metodice zavedena nová veličina, stupeň kvality vrstvy Zz. tento stupeň je vypočten jako poměr zatlačení zkušební desky od jednotlivých rázů. V metodice je zavedeno hodnocení kvality vrstvy a další postup prací. V místech nehomogenit a málo únosných míst se doporučuje následně provádět statické zatěžovací zkoušky.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01030516" target="_blank" >TA01030516: Continual Monitoring of the Load-bearing Capacity of the Railway Tracks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
KOMON
Numerical identification
—
Technical parameters
Smlouva o využití výsledků výzkumu uzavřena dne 18.12. 2014 mezi Centrem dopravního výzkumu, v.v.i. a Viamontem DSP, IČ 44994575. Kontaktní osobou za Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. je doc. ing. Zdeněk Hřebíček, CSc., vedoucí Oblasti průřezových problémů v dopravě, tel. 541641742, e-mail: zdenek.hrebicek@cdv.cz.
Economical parameters
Vyhledání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží umožní optimalizaci počtu prováděných statických zatěžovacích zkoušek. Touto optimalizací dojde k úspoře počtu prováděných zkoušek o 30%. Při provedení 100 statických zatěžovacích zkoušek ročně a ceně za jednu zkoušku 3 000 Kč dojde k roční finanční úspoře 90 000 Kč.
Application category by cost
—
Owner IČO
44994575
Owner name
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—