Detection of the inhomogeneous spots in finished structural layers of railway track-bed
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00214688" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00214688 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží
Original language description
Cílem metodiky je postup identifikace nehomogenních a málo únosných (?slabých?) míst na nově zhotovených vrstvách pražcového podloží (zejména zemní pláně a pláně tělesa železničního spodku). Hlavním měřícím prostředkem je lehká dynamická deska. Pro identifikaci nehomogenních míst je v metodice zavedena nová veličina ? stupeň kvality vrstvy Zz. Tento stupeň je vypočten jako poměr zatlačení zkušební desky od jednotlivých rázů. V metodice je zavedeno hodnocení kvality vrstvy a další postup prací. V místechnehomogenit a málo únosných míst se doporučuje následně provádět statické zatěžovací zkoušky.
Czech name
Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží
Czech description
Cílem metodiky je postup identifikace nehomogenních a málo únosných (?slabých?) míst na nově zhotovených vrstvách pražcového podloží (zejména zemní pláně a pláně tělesa železničního spodku). Hlavním měřícím prostředkem je lehká dynamická deska. Pro identifikaci nehomogenních míst je v metodice zavedena nová veličina ? stupeň kvality vrstvy Zz. Tento stupeň je vypočten jako poměr zatlačení zkušební desky od jednotlivých rázů. V metodice je zavedeno hodnocení kvality vrstvy a další postup prací. V místechnehomogenit a málo únosných míst se doporučuje následně provádět statické zatěžovací zkoušky.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01030516" target="_blank" >TA01030516: Continual Monitoring of the Load-bearing Capacity of the Railway Tracks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
UPM 2014/2
Regulation ID
Č.j.: 10/2014-520-TVP/1
Technical parameters
Metodika je předmětem smlouvy č. 8-08-13-MZ-008 o uplatnění certifikované metodiky zpracované v rámci řešení výzkumného projektu/záměru č. 01/TA01030516 mezi Centrem dopravního výzkumu, v.v.i (hlavní řešitel projektu), IČ: 44994575 a Viamontem DSP, IČ: 44994575, ze dne 18. 12. 2013. Kontaktní osobou za Centrum dopravního výzkumu je pan doc. Ing. Zdeněk Hřebíček, CSc., vedoucí oblasti průřezových problémů v dopravě, tel. 541 641 742, e-mail: zdenek.hrebicek@cdv.cz
Economical parameters
Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží umožní optimalizaci počtu prováděných statických zatěžovacích zkoušek. Touto optimalizací dojde k úspoře počtu prováděných zkoušek o 30%. Při provedení 100 statickýchzatěžovacích zkoušek ročně a ceně za jednu zkoušku 3000 Kč, dojde při snížení počtu zkoušek o 30% k finanční úspoře 90 000 Kč.
Certification body designation
ČR, Ministerstvo dopravy, Odbor strategie; nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů