Optimizing System maintenance of railway tracks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000093" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000093 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Optimalizace systému údržby železničních tratí
Original language description
Cílem této certifikované metodiky je vytvoření metodického nástroje pro optimalizaci údržby a vyhodnocování nákladů na provozování ŽDC a evaluace možností vytvoření jednotného systému pro alokaci neinvestičních finančních prostředků na opravy a údržbu ŽDC, zohledňujícího její aktuální technický stav a rovněž intenzitu opotřebení a degradačních procesů jednotlivých entit ŽDC, ovlivněnou provozním zatížením a působením okolního prostředí. Pro dosažení optimálního stavu je nutno především respektovat současné trendy v oblasti vyhodnocování efektivity opravných a udržovacích výkonů na železničních tratích, směřující ke sledování a racionalizaci tzv. celkových nákladů na investice, kdy se sledují nejenom náklady na vlastní pořízení investice, ale i náklady na údržbu a opravy po celou dobu životnosti nově pořízeného nebo opraveného základního prostředku.
Czech name
Optimalizace systému údržby železničních tratí
Czech description
Cílem této certifikované metodiky je vytvoření metodického nástroje pro optimalizaci údržby a vyhodnocování nákladů na provozování ŽDC a evaluace možností vytvoření jednotného systému pro alokaci neinvestičních finančních prostředků na opravy a údržbu ŽDC, zohledňujícího její aktuální technický stav a rovněž intenzitu opotřebení a degradačních procesů jednotlivých entit ŽDC, ovlivněnou provozním zatížením a působením okolního prostředí. Pro dosažení optimálního stavu je nutno především respektovat současné trendy v oblasti vyhodnocování efektivity opravných a udržovacích výkonů na železničních tratích, směřující ke sledování a racionalizaci tzv. celkových nákladů na investice, kdy se sledují nejenom náklady na vlastní pořízení investice, ale i náklady na údržbu a opravy po celou dobu životnosti nově pořízeného nebo opraveného základního prostředku.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TB0400MD006" target="_blank" >TB0400MD006: Railway infrastructure maintenance optimization</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika optimalizace
Regulation ID
—
Technical parameters
Metodika je určena Ministerstvu dopravy - prostředek pro kontrolní a monitorovací činnost.
Economical parameters
Konkrétní metodická doporučení s ekonomickým dopadem: metodika pro optimální alokaci disponibilních finančních prostředků dle přepočítané délky tratě, zohledňující aktuální technický stav jednotlivých entit ŽDC, definice obecných a specifických požadavků na subsystém Infrastruktura ve smyslu Směrnice č. 2008/57/ES, stanovení úrovně údržby a oprav pro jednotlivé kategorie tratí, návrh rozdělení údržby tratí na zadatelnou a nezadatelnou, metodika zadávání udržovacích prací, návrh variantního řešení údržby ŽDC, návrh metodiky monitoringu kvality výstupů zhotovitele údržby, návrh opatření pro větší důslednost, náročnost a technologickou kázeň při opravných pracích, návrh opatření pro optimální sledování nákladů na údržbu a opravy ŽDC, obecný návrh metodiky optimalizace nákladů na údržbu v rámci LCC.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy, Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12
Date of certification
—
Method of use
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy