Principles of the Wiedemann model in microsimulation in contrast to the methodology according to the Technical Guidelines
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000030" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000030 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Principy Wiedemannova modelu v mikrosimulaci v kontrastu s metodikou dle technických podmínek
Original language description
Cílem tohoto článku je přiblížení základního principu mikrosimulace, založeného na Wiedemannově modelu následujících se vozidel. Zaměřili jsme se na popis hraničních hodnot pro ovlivnění vozidel v modelu. Práce představuje stanovení kapacity pomocí mikrosimulace v kontrastu s metodikou uvedenou v technických podmínkách. Problematika je prezentována na příkladu systému tří úrovňových křižovatek s určením přednosti v jízdě dopravním značením, které se vzájemně ovlivňují. Podařilo se dosáhnout srovnání délky čekacích front a střední doby zdržení pomocí mikrosimulace a technických podmínek. V práci jsme identifikovali přínosy mikrosimulace spočívající v zahrnutí chodců do kapacitního výpočtu, vliv čekacích front vozidel na sousedící křižovatky a podrobnější interakci mezi jednotlivými účastníky. Na základě zjištěných údajů bylo možné určit typické lokality, kde je vhodné stanovit kapacitu pomocí mikrosimulace i s ohledem na předpisy ČR.
Czech name
Principy Wiedemannova modelu v mikrosimulaci v kontrastu s metodikou dle technických podmínek
Czech description
Cílem tohoto článku je přiblížení základního principu mikrosimulace, založeného na Wiedemannově modelu následujících se vozidel. Zaměřili jsme se na popis hraničních hodnot pro ovlivnění vozidel v modelu. Práce představuje stanovení kapacity pomocí mikrosimulace v kontrastu s metodikou uvedenou v technických podmínkách. Problematika je prezentována na příkladu systému tří úrovňových křižovatek s určením přednosti v jízdě dopravním značením, které se vzájemně ovlivňují. Podařilo se dosáhnout srovnání délky čekacích front a střední doby zdržení pomocí mikrosimulace a technických podmínek. V práci jsme identifikovali přínosy mikrosimulace spočívající v zahrnutí chodců do kapacitního výpočtu, vliv čekacích front vozidel na sousedící křižovatky a podrobnější interakci mezi jednotlivými účastníky. Na základě zjištěných údajů bylo možné určit typické lokality, kde je vhodné stanovit kapacitu pomocí mikrosimulace i s ohledem na předpisy ČR.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
78
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
76-80
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—