All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Low-noise pavements – their effectiveness and practical experience in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000094" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000094 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.konferencedopravniinfrastruktura.cz/2020/pozvanka-na-konferenci/" target="_blank" >https://www.konferencedopravniinfrastruktura.cz/2020/pozvanka-na-konferenci/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nízkohlučné povrchy – jejich účinnost a zkušenosti z praxe v České republice

  • Original language description

    KŘIVÁNEK, V., MARKOVÁ, P., HABLOVIČOVÁ, B., Nízkohlučné povrchy – jejich účinnost a zkušenosti z praxe v České republice. In Konference dopravní infrastruktura 2020, Litomyšl, 16. – 17. 9. 2020, s. 144 – 147. Hlučnost na pozemních komunikacích je ovlivňována několika zásadními faktory – intenzitou a složením dopravního provozu, rychlostí dopravního proudu a povrchem pozemní komunikace. Převládajícím zdrojem hluku je hluk generovaný kontaktem pneumatiky s vozovkou u současných osobních vozidel se spalovacím či vznětovým motorem již od rychlosti cca 40 km/h, u vozidel s elektromotorem již od rychlostí cca 20 km/h. Proto stav obrusné vrstvy vozovky pozemní komunikace s rozvojem elektromobility bude hrát stále významnější roli v celkové hlukové zátěži. S ohledem na dopady na životní prostředí se v poslední době nejen v ČR začínají častěji uplatňovat obrusné vrstvy se sníženou hlučností – nízkohlučné povrchy, které mohou mít významný dopad i pro budoucí rozvoj území, respektive socioekonomické hodnocení regionu, potažmo dlouhodobě udržitelnou dopravu. Technické podmínky č. 259 Ministerstva dopravy se komplexněji zabývají problematikou asfaltových směsí pro obrusné vrstvy se sníženou hlučností, jež stanovují i postup hodnocení hlučnosti povrchů vozovek.

  • Czech name

    Nízkohlučné povrchy – jejich účinnost a zkušenosti z praxe v České republice

  • Czech description

    KŘIVÁNEK, V., MARKOVÁ, P., HABLOVIČOVÁ, B., Nízkohlučné povrchy – jejich účinnost a zkušenosti z praxe v České republice. In Konference dopravní infrastruktura 2020, Litomyšl, 16. – 17. 9. 2020, s. 144 – 147. Hlučnost na pozemních komunikacích je ovlivňována několika zásadními faktory – intenzitou a složením dopravního provozu, rychlostí dopravního proudu a povrchem pozemní komunikace. Převládajícím zdrojem hluku je hluk generovaný kontaktem pneumatiky s vozovkou u současných osobních vozidel se spalovacím či vznětovým motorem již od rychlosti cca 40 km/h, u vozidel s elektromotorem již od rychlostí cca 20 km/h. Proto stav obrusné vrstvy vozovky pozemní komunikace s rozvojem elektromobility bude hrát stále významnější roli v celkové hlukové zátěži. S ohledem na dopady na životní prostředí se v poslední době nejen v ČR začínají častěji uplatňovat obrusné vrstvy se sníženou hlučností – nízkohlučné povrchy, které mohou mít významný dopad i pro budoucí rozvoj území, respektive socioekonomické hodnocení regionu, potažmo dlouhodobě udržitelnou dopravu. Technické podmínky č. 259 Ministerstva dopravy se komplexněji zabývají problematikou asfaltových směsí pro obrusné vrstvy se sníženou hlučností, jež stanovují i postup hodnocení hlučnosti povrchů vozovek.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Urban planning using low-noise roads</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů