All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Verification of the potential for reducing CO2 emissions due to line electrification and fleet modernization

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000157" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000157 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/135082601/V%C4%9Bdeckotechnick%C3%BD+sborn%C3%ADk+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+042021.pdf" target="_blank" >https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/135082601/V%C4%9Bdeckotechnick%C3%BD+sborn%C3%ADk+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+042021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ověření potenciálu snížení emisí CO2 vlivem liniové elektrizace a modernizace vozového parku

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá porovnáním závislé elektrické a nezávislé dieselové trakce především z hlediska potenciální úspory emisí CO2. V železniční dopravě je možné emise skleníkových plynů eliminovat zejména zvýšením podílu elektrizované železniční sítě nebo využitím dvouzdrojových elektricko-akumulátorových vozidel. Jejich nasazením lze vhodně doplnit liniovou elektrizaci na tratích, kde by elektrizace nebyla ekonomicky výhodná nebo technicky proveditelná. V příspěvku je kromě dosažených výstupů popsána i použitá metodika výpočtu produkce emisí CO2. V případě elektrizace všech tratí analyzovaných ve studii by došlo k úspoře 80 286 t CO2/rok. Dalších 20 728 t CO2/rok lze uspořit na posunu nasazením elektricko-akumulátorových vozidel namísto stávající dieselové trakce.

  • Czech name

    Ověření potenciálu snížení emisí CO2 vlivem liniové elektrizace a modernizace vozového parku

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá porovnáním závislé elektrické a nezávislé dieselové trakce především z hlediska potenciální úspory emisí CO2. V železniční dopravě je možné emise skleníkových plynů eliminovat zejména zvýšením podílu elektrizované železniční sítě nebo využitím dvouzdrojových elektricko-akumulátorových vozidel. Jejich nasazením lze vhodně doplnit liniovou elektrizaci na tratích, kde by elektrizace nebyla ekonomicky výhodná nebo technicky proveditelná. V příspěvku je kromě dosažených výstupů popsána i použitá metodika výpočtu produkce emisí CO2. V případě elektrizace všech tratí analyzovaných ve studii by došlo k úspoře 80 286 t CO2/rok. Dalších 20 728 t CO2/rok lze uspořit na posunu nasazením elektricko-akumulátorových vozidel namísto stávající dieselové trakce.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Vědeckotechnický sborník Správy železnic

  • ISSN

    2694-9172

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2021

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database