The issue of low-noise surfaces in Europe and acoustic assessment possibilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000100" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000100 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopiscislo?rok=2022&mesic=12" target="_blank" >https://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopiscislo?rok=2022&mesic=12</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problematika nízkohlučných povrchů v Evropě a možnosti akustického hodnocení
Original language description
Přestože má doprava pozitivní přínosy, přináší s sebou také mnoho negativních účinků, které mají nežádoucí vliv jak na lidské zdraví, tak na životní prostředí. Jedním z nich je právě hlučnost, která je v posledních letech stále více diskutované téma z důvodu neustále vzrůstajícího počtu vozidel a je na ni proto kladen stále větší důraz, jelikož zdravotní rizika jsou spjatá s dlouhodobým vystavením člověka nadměrnému hluku. Hluk generovaný odvalováním pneumatik po povrchu vozovek převládá u osobních vozidel od rychlosti cca 40 km/h, proto nízkohlučné povrchy představují v posledních letech efektivní protihlukové opatření. V rámci tohoto článku bude řešena popisována problematika nízkohlučných povrchů vozovek a jejich analýza v souvislosti s výsledky dotazníkového šetřením na území Evropy.
Czech name
Problematika nízkohlučných povrchů v Evropě a možnosti akustického hodnocení
Czech description
Přestože má doprava pozitivní přínosy, přináší s sebou také mnoho negativních účinků, které mají nežádoucí vliv jak na lidské zdraví, tak na životní prostředí. Jedním z nich je právě hlučnost, která je v posledních letech stále více diskutované téma z důvodu neustále vzrůstajícího počtu vozidel a je na ni proto kladen stále větší důraz, jelikož zdravotní rizika jsou spjatá s dlouhodobým vystavením člověka nadměrnému hluku. Hluk generovaný odvalováním pneumatik po povrchu vozovek převládá u osobních vozidel od rychlosti cca 40 km/h, proto nízkohlučné povrchy představují v posledních letech efektivní protihlukové opatření. V rámci tohoto článku bude řešena popisována problematika nízkohlučných povrchů vozovek a jejich analýza v souvislosti s výsledky dotazníkového šetřením na území Evropy.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK02000121" target="_blank" >CK02000121: Determination of values of classification levels for evaluation of road surface noise in the Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
83
Issue of the periodical within the volume
12
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
14-17
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—