Utility vehicles analysis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F23%3A10001652" target="_blank" >RIV/44994575:_____/23:10001652 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza pro vozidla komunální techniky
Original language description
Skupina ZEBRA, výrobce malých užitkových vozů v České republice, provedla analýzu poptávky po vodíku pro komunální techniku v konkrétních městských a obecních lokalitách. Dotázala se 223 subjektů, včetně dispečerů a správců vozového parku v 5 krajích (Královehradecký, Jihočeský, Vysočina, Liberecký, Pardubický). Nejčastějšími zákazníky jsou města a obce, přičemž většina firem uvažuje o přechodu na vodíkové palivo pro svůj vozový park.Zjištění ukázala, že 13 % respondentů má dostatečné informace o vodíkovém pohonu, zatímco 22 % o něm téměř nic neví. Většina firem zatím nezareagovala na požadavek na bezemisní dopravu, s důvodem vyčkávání na rozšíření vodíkových technologií.Více než 60 % firem uvažuje o přechodu na vodíkové palivo do roku 2030, ale nedostatek informací brání v konkrétních investičních plánech. Přesto je značná část subjektů ochotna se zúčastnit pilotních projektů, pokud bude vyřešeno financování. Pro 55 % respondentů by bylo udržitelné, aby investiční výdaje do vodíkové technologie nepřesáhly navýšení o 20 % proti fosilní dopravě. Vyšší náklady by byly přijatelné jen pro 14 % respondentů.Významná část (88 %) by akceptovala náklady na provoz vodíkové technologie do 20 % nad fosilní dopravou, ale pouze 12,2 % by akceptovalo nárůst o 40 %. Přibližně 80 % respondentů by bylo spokojeno, pokud by cena vodíkového paliva nepřesáhla o 20 % cenu fosilních paliv, s ohledem na relativně vysoké náklady na provoz stávajícího vozového parku.
Czech name
Analýza pro vozidla komunální techniky
Czech description
Skupina ZEBRA, výrobce malých užitkových vozů v České republice, provedla analýzu poptávky po vodíku pro komunální techniku v konkrétních městských a obecních lokalitách. Dotázala se 223 subjektů, včetně dispečerů a správců vozového parku v 5 krajích (Královehradecký, Jihočeský, Vysočina, Liberecký, Pardubický). Nejčastějšími zákazníky jsou města a obce, přičemž většina firem uvažuje o přechodu na vodíkové palivo pro svůj vozový park.Zjištění ukázala, že 13 % respondentů má dostatečné informace o vodíkovém pohonu, zatímco 22 % o něm téměř nic neví. Většina firem zatím nezareagovala na požadavek na bezemisní dopravu, s důvodem vyčkávání na rozšíření vodíkových technologií.Více než 60 % firem uvažuje o přechodu na vodíkové palivo do roku 2030, ale nedostatek informací brání v konkrétních investičních plánech. Přesto je značná část subjektů ochotna se zúčastnit pilotních projektů, pokud bude vyřešeno financování. Pro 55 % respondentů by bylo udržitelné, aby investiční výdaje do vodíkové technologie nepřesáhly navýšení o 20 % proti fosilní dopravě. Vyšší náklady by byly přijatelné jen pro 14 % respondentů.Významná část (88 %) by akceptovala náklady na provoz vodíkové technologie do 20 % nad fosilní dopravou, ale pouze 12,2 % by akceptovalo nárůst o 40 %. Přibližně 80 % respondentů by bylo spokojeno, pokud by cena vodíkového paliva nepřesáhla o 20 % cenu fosilních paliv, s ohledem na relativně vysoké náklady na provoz stávajícího vozového parku.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN02000007" target="_blank" >TN02000007: National Hydrogen Mobility Center</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů