All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Long-term changes in road surface noise over time

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F23%3A10001701" target="_blank" >RIV/44994575:_____/23:10001701 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://online.obd.cz/id_publ/1703" target="_blank" >https://online.obd.cz/id_publ/1703</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase

  • Original language description

    Důležitost povrchu i stavu pozemní komunikace z hlediska celkové generované hlukové zátěže ze silničního provozu roste, jelikož elektromobily prosazované pomocí Green Deal mají dominantní hlučnost v rámci odvalování pneumatiky po vozovce v podstatě v celém provozovaném rozsahu rychlostí. Hlučnost jako proměnný parametr vozovek má významný dopad na mnoho oblastí (výstavba, udržitelnost, ekonomika, zdraví aj.). V Evropě probíhá posuzování akustických změn vozovek mezinárodně ověřenou metodou CPX, která je využívaná i v rámci legislativy v ČR. Na základě dílčích výzkumných poznatků došlo k aktualizaci a doplnění předpisu TKP 7 vůči TP 259. Ovšem výsledky stále nejsou úplné, proto i jedním z doplňkových cílů výzkumného projektu CK04000058 (VIBRUČ) je dále popisovat dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase pro jednotlivé používané technologie s ohledem na jejich stáří či homogenitu.

  • Czech name

    Dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase

  • Czech description

    Důležitost povrchu i stavu pozemní komunikace z hlediska celkové generované hlukové zátěže ze silničního provozu roste, jelikož elektromobily prosazované pomocí Green Deal mají dominantní hlučnost v rámci odvalování pneumatiky po vozovce v podstatě v celém provozovaném rozsahu rychlostí. Hlučnost jako proměnný parametr vozovek má významný dopad na mnoho oblastí (výstavba, udržitelnost, ekonomika, zdraví aj.). V Evropě probíhá posuzování akustických změn vozovek mezinárodně ověřenou metodou CPX, která je využívaná i v rámci legislativy v ČR. Na základě dílčích výzkumných poznatků došlo k aktualizaci a doplnění předpisu TKP 7 vůči TP 259. Ovšem výsledky stále nejsou úplné, proto i jedním z doplňkových cílů výzkumného projektu CK04000058 (VIBRUČ) je dále popisovat dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase pro jednotlivé používané technologie s ohledem na jejich stáří či homogenitu.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK04000058" target="_blank" >CK04000058: Consideration of other influences reflected in the measured noise values of pavement surfaces in dynamic measurement</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů