Long-term changes in road surface noise over time
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F23%3A10001701" target="_blank" >RIV/44994575:_____/23:10001701 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://online.obd.cz/id_publ/1703" target="_blank" >https://online.obd.cz/id_publ/1703</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase
Original language description
Důležitost povrchu i stavu pozemní komunikace z hlediska celkové generované hlukové zátěže ze silničního provozu roste, jelikož elektromobily prosazované pomocí Green Deal mají dominantní hlučnost v rámci odvalování pneumatiky po vozovce v podstatě v celém provozovaném rozsahu rychlostí. Hlučnost jako proměnný parametr vozovek má významný dopad na mnoho oblastí (výstavba, udržitelnost, ekonomika, zdraví aj.). V Evropě probíhá posuzování akustických změn vozovek mezinárodně ověřenou metodou CPX, která je využívaná i v rámci legislativy v ČR. Na základě dílčích výzkumných poznatků došlo k aktualizaci a doplnění předpisu TKP 7 vůči TP 259. Ovšem výsledky stále nejsou úplné, proto i jedním z doplňkových cílů výzkumného projektu CK04000058 (VIBRUČ) je dále popisovat dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase pro jednotlivé používané technologie s ohledem na jejich stáří či homogenitu.
Czech name
Dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase
Czech description
Důležitost povrchu i stavu pozemní komunikace z hlediska celkové generované hlukové zátěže ze silničního provozu roste, jelikož elektromobily prosazované pomocí Green Deal mají dominantní hlučnost v rámci odvalování pneumatiky po vozovce v podstatě v celém provozovaném rozsahu rychlostí. Hlučnost jako proměnný parametr vozovek má významný dopad na mnoho oblastí (výstavba, udržitelnost, ekonomika, zdraví aj.). V Evropě probíhá posuzování akustických změn vozovek mezinárodně ověřenou metodou CPX, která je využívaná i v rámci legislativy v ČR. Na základě dílčích výzkumných poznatků došlo k aktualizaci a doplnění předpisu TKP 7 vůči TP 259. Ovšem výsledky stále nejsou úplné, proto i jedním z doplňkových cílů výzkumného projektu CK04000058 (VIBRUČ) je dále popisovat dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase pro jednotlivé používané technologie s ohledem na jejich stáří či homogenitu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK04000058" target="_blank" >CK04000058: Consideration of other influences reflected in the measured noise values of pavement surfaces in dynamic measurement</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů