Functional specimen for testing of crashworthiness of the front part of railway vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F12%3A%230000024" target="_blank" >RIV/45274100:_____/12:#0000024 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Funkční vzorek přípravku pro zkoušení crashové odolnosti čelních partií kolejových vozidel
Original language description
Pro zkoušky crashové odolnosti čelních partií kolejových vozidel podle EN 15227 jsou předepsány validační zkoušky pro scénáře srážky č. 1 a 2. Scénář srážky č. 2 předepisuje validační test nárazu čelní partie železničního kolejového vozidla do nákladníhovagónu vybaveného standardními nárazníky s kapacitou 105 kJ. Validační test scénáře č. 2 patří mezi nebezpečné zkoušky s velkou pravděpodobností neřízeného oddělení nárazníku od zkušební narážky a následného neřízeného pohybu nárazníku. Pravděpodobnostzranění při této validační zkoušce je vysoká. V rámci řešení projektu byla proto ve VÚKV provedena analýza nejvhodnějšího tvaru tuhé překážky pro validační zkoušky. Z této analýzy vyplynul navržený tvar zachycený na výkresech S-2-866 ?Kopyto nosníku II.?A S-3-694 ?Náhrada nárazníku?. Tyto náhrady zajišťují bezpečné provedení validační zkoušky.
Czech name
Funkční vzorek přípravku pro zkoušení crashové odolnosti čelních partií kolejových vozidel
Czech description
Pro zkoušky crashové odolnosti čelních partií kolejových vozidel podle EN 15227 jsou předepsány validační zkoušky pro scénáře srážky č. 1 a 2. Scénář srážky č. 2 předepisuje validační test nárazu čelní partie železničního kolejového vozidla do nákladníhovagónu vybaveného standardními nárazníky s kapacitou 105 kJ. Validační test scénáře č. 2 patří mezi nebezpečné zkoušky s velkou pravděpodobností neřízeného oddělení nárazníku od zkušební narážky a následného neřízeného pohybu nárazníku. Pravděpodobnostzranění při této validační zkoušce je vysoká. V rámci řešení projektu byla proto ve VÚKV provedena analýza nejvhodnějšího tvaru tuhé překážky pro validační zkoušky. Z této analýzy vyplynul navržený tvar zachycený na výkresech S-2-866 ?Kopyto nosníku II.?A S-3-694 ?Náhrada nárazníku?. Tyto náhrady zajišťují bezpečné provedení validační zkoušky.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI1%2F113" target="_blank" >FR-TI1/113: Research of reducing the collision consequences of railway and road vehicles and realistic verification of technologies for design of railway vehicles cabin from unconventional materials</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
S-2-866 a S-3-694
Numerical identification
—
Technical parameters
V rámci řešení projektu byla ve VÚKV provedena analýza nejvhodnějšího tvaru tuhé překážky pro validační zkoušky. Z této analýzy vyplynul navržený tvar zachycený na výkresech S-2-866 ?Kopyto nosníku II.? A S-3-694 ?Náhrada nárazníku?.
Economical parameters
Funkční vzorek umožňuje realizovat validační zkoušky deformační odolnosti kolejových vozidel podle scénáře č.2 a zvýšit bezpečnost provádění zkoušek.
Application category by cost
—
Owner IČO
45274100
Owner name
VÚKV a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—