Device for contactless measurement of angle of attack of a wheelset
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F15%3A%230000035" target="_blank" >RIV/45274100:_____/15:#0000035 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zařízení pro bezkontaktní měření úhlu náběhu dvojkolí
Original language description
Jedná se zařízení pro bezkontaktní měření úhlu náběhu dvojkolí jedoucího vozidla, které je určeno pro reálné provozní podmínky vozidla (tedy rovněž pro vyšší rychlosti jízdy). Princip zařízení spočívá ve vyhodnocení vzájemné příčné polohy dvou profilů kolejnice, které jsou snímány ve dvou místech pomocí laserových profiloměrů umístěných vpředu a vzadu na rámu podvozku. Ze známé vzdálenosti profiloměrů a vyhodnocené příčné vzdálenosti snímaných profilů je vyhodnocován úhel náběhu rámu podvozku. Aby bylo možné vyhodnotit úhel náběhu dvojkolí, je potřebná znalost úhlu natočení dvojkolí kolem svislé osy vůči rámu podvozku. Tento úhel je měřen prostřednictvím dvou snímačů polohy, které měří pohyby v prvním stupni vypružení mezi ložiskovou skříní dvojkolí a rámem podvozku.
Czech name
Zařízení pro bezkontaktní měření úhlu náběhu dvojkolí
Czech description
Jedná se zařízení pro bezkontaktní měření úhlu náběhu dvojkolí jedoucího vozidla, které je určeno pro reálné provozní podmínky vozidla (tedy rovněž pro vyšší rychlosti jízdy). Princip zařízení spočívá ve vyhodnocení vzájemné příčné polohy dvou profilů kolejnice, které jsou snímány ve dvou místech pomocí laserových profiloměrů umístěných vpředu a vzadu na rámu podvozku. Ze známé vzdálenosti profiloměrů a vyhodnocené příčné vzdálenosti snímaných profilů je vyhodnocován úhel náběhu rámu podvozku. Aby bylo možné vyhodnotit úhel náběhu dvojkolí, je potřebná znalost úhlu natočení dvojkolí kolem svislé osy vůči rámu podvozku. Tento úhel je měřen prostřednictvím dvou snímačů polohy, které měří pohyby v prvním stupni vypružení mezi ložiskovou skříní dvojkolí a rámem podvozku.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02030776" target="_blank" >TA02030776: Technique for measuring the force effects in the wheel-rail contact</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Snímač úhlu náběhu v1
Numerical identification
—
Technical parameters
Základním prvkem jsou dva laserové profiloměry umístěné na rámu podvozku kolejového vozidla snímající profily kolejnice na dvou místech – vpředu (před prvním dvojkolím) a vzadu (za zadním dvojkolím). Měřicí systém je navržen tak, aby byl použitelný při provozních podmínkách – tedy i při vyšších rychlostech jízdy. Jeho nasazení tak není z hlediska maximální rychlosti jízdy omezeno. Zařízení je v principu použitelné na jakékoliv vozidlo. Pro každý typ vozidla musí být provedeno ověření z hlediska zástavbových poměrů. Zařízení je využíváno ve VÚKV a.s. při zkoušení kolejových vozidel a pro výzkumné aktivity v oblasti adhezních poměrů v kontaktu kolo-kolejnice.
Economical parameters
Zvýšení tržeb cca 750 tis. Kč za rok z důvodu zvýšení objemu zakázek.
Application category by cost
—
Owner IČO
45274100
Owner name
VÚKV a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—