Inclusive school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F18%3A00000136" target="_blank" >RIV/46358978:_____/18:00000136 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inkluzivní škola
Original language description
Inkluze je filozofický koncept. Hlavní myšlenky inkluze by měly být naplněny pomoci opatření, potřebných k začlenění dítěte se speciální vzdělávací potřebou do kolektivu. Mechanismy začlenění těchto dětí jsou upraveny v legislativě. Například právo dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami ve spádové škole upravuje zákon z roku 2005. Novela školského zákona, která vstoupila v platnost od 1. září roku 2016, zavádí pojem "Podpůrná opatření". Tato opatření by měla přispět k optimalizaci výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na jejích začlenění do kolektivu žáků bez speciálních vzdělávacích potřeb. Praktické naplnění vize inkluze je předmětem debat odborné a laické veřejnosti. Příspěvek pojednává o faktorech inkluze a snaží se zachytit proměnné axiologického charakteru. Podstatnou části příspěvku je popis Základní a praktické školy Gabriely Pelechové v Dolní Poustevně, která realizuje inkluzívní vzdělávání po dobu více než 20 let. Činnost školy může být inspirativní a vyvolat dialog o realizaci filozofického konceptu, jehož kořeny sahají do přelomu 18 a 19 století.
Czech name
Inkluzivní škola
Czech description
Inkluze je filozofický koncept. Hlavní myšlenky inkluze by měly být naplněny pomoci opatření, potřebných k začlenění dítěte se speciální vzdělávací potřebou do kolektivu. Mechanismy začlenění těchto dětí jsou upraveny v legislativě. Například právo dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami ve spádové škole upravuje zákon z roku 2005. Novela školského zákona, která vstoupila v platnost od 1. září roku 2016, zavádí pojem "Podpůrná opatření". Tato opatření by měla přispět k optimalizaci výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na jejích začlenění do kolektivu žáků bez speciálních vzdělávacích potřeb. Praktické naplnění vize inkluze je předmětem debat odborné a laické veřejnosti. Příspěvek pojednává o faktorech inkluze a snaží se zachytit proměnné axiologického charakteru. Podstatnou části příspěvku je popis Základní a praktické školy Gabriely Pelechové v Dolní Poustevně, která realizuje inkluzívní vzdělávání po dobu více než 20 let. Činnost školy může být inspirativní a vyvolat dialog o realizaci filozofického konceptu, jehož kořeny sahají do přelomu 18 a 19 století.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60500 - Other Humanities and the Arts
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuálne spoločenské témy v edukačnej praxi
ISBN
9788055714455
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
171-177
Publisher name
Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
Banská bystrica
Event date
May 6, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—