Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F07%3A%40KSP0169" target="_blank" >RIV/46747885:24210/07:@KSP0169 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface
Original language description
This paper deals with the evaluation of lubricants from their condition and trickle point of view onto their role for following processing ? drawing of car-body stampings. The aim of paper was to find answers for questions about production technology concerning the amount decrease of chosen drawing oils and their eventually trickle in the conditions of normal drawing process for manufacturing of car-body stampings. Laboratory tests for different types of lubricants showed the change in properties in different climatic conditions as a result of transport, manipulation, stocking as well as utility operations relevant the whole process drawing of car-body stampings. Occurrence of possible decrease of lubricant amount together with trickle is interesting mainly from the point of oil layer and its change during time delays of drawing in series production and from whence it follows problems join with production defects caused by lubrication deficient.
Czech name
Sledování množství maziva a jeho úbytku na povrchu výlisku
Czech description
Příspěvek se zabývá hodnocením maziv z hlediska jejich kondicionace a skapávání na vliv úlohy maziv při následném zpracování - tažení výlisků karosářského typu. Cílem příspěvku bylo najít odpovědi na otázky technologie výroby týkající se úbytku množství nanesených vybraných tvářecích olejů a jejich případného skapávání v podmínkách běžného provozu při tváření nepravidelných výlisků dílů karoserie automobilu. Laboratorní zkoušky jednotlivých typů maziv prokázaly změnu vlastností v různých klimatických podmínkách v důsledku přepravy, manipulace, skladování, jakožto pomocných operací doprovázejících celý proces lisování karosářských výlisků. Výskyt možného jevu úbytku maziva společně se skapáváním je zajímavý právě z hlediska olejové vrstvy a jejízměny během časových prodlev při tváření v sériové výrobě a z toho vyplývajících problémů spojených s výrobními vadami způsobenými nedostatečným mazáním.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JP - Industrial processes and processing
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Strojírenská technologie
ISSN
1211-4162
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
Ročník XII
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
114-117
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—