Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000503" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000503 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Monitoring of lubricant quantity lubricant and its decrease on stamping surface
Original language description
This paper deals with the evaluation of lubricants from their condition and trickle point of view onto their role for following processing ? drawing of car-body stampings. The aim of paper was to find answers for questions about production technology concerning the amount decrease of chosen drawing oils and their eventually trickle in the conditions of normal drawing process for manufacturing of car-body stampings. Laboratory tests for different types of lubricants showed the change in properties in different climatic conditions as a result of transport, manipulation, stocking as well as utility operations relevant the whole process drawing of car-body stampings. Occurrence of possible decrease of lubricant amount together with trickle is interesting mainly from the point of oil layer and its change during time delays of drawing in series production and from whence it follows problems join with production defects caused by lubrication deficient.
Czech name
Sledování množství maziva a jeho úbytku na povrchu výlisku
Czech description
Příspěvek se zabývá hodnocením maziv z hlediska jejich kondicionace a skapávání na vliv úlohy maziv při následném zpracování - tažení výlisků karosářského typu.Použití maziva během tažení představuje jednu z podmínek tribologického systému, kteráovlivní celý průběh tažení a podstatnou měrou se podílí na konečné kvalitě výlisku. Maziva, jako dílčí složka v tribologické soustavě: nástroj-materiál-mazivo, mají svou nezastupitelnou úlohu při tažení zejména pak náročných výlisků pro automobilový průmysl. Cílem příspěvku bylo najít odpovědi na otázky týkající se úbytku množství nanesených vybraných tvářecích olejů a jejich případného skapávání v podmínkách běžného provozu při tváření nepravidelných výlisků dílů karoserie automobilu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JP - Industrial processes and processing
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové poznatky v technologiích a technologické informace 2008
ISBN
978-80-7044-969-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
KTMI,FVTM UJEP Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—