On-road Exhaust Emissions from an Ordinary Gasoline Engine Operating On E-85
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F12%3A%230003021" target="_blank" >RIV/46747885:24210/12:#0003021 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.cukr-listy.cz/on_line/2012/PDF/146-150.pdf" target="_blank" >http://www.cukr-listy.cz/on_line/2012/PDF/146-150.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výfukové škodliviny konstrukčně neupraveného motoru na bioetanolové palivo E-85
Original language description
Jednou z možností uplatnění bioetanolu pro pohon zážehových motorů je palivo E-85 určené zejména pro motory ?Flexible Fuel Vehicles?. E-85 je však díky příznivé ceně využíván i v běžných, konstrukčně neupravených motorech. V této studii byl běžný osob- ní automobil Škoda Felicia vybavený motorem s elektronickým vstřikováním paliva a třícestným katalyzátorem provozován na příměstské hornaté trase na E-85 a na benzin. Emise oxidu uhel- natého (CO), uhlovodíků (HC), oxidů dusíku (NO x ) a pevných částic (PM) byly měřeny za běžného provozu přenosným měřicím zařízením umístěným na palubě vozidla, další údaje byly vyčítány z palubní diagnostiky. Výsledky poukazují na velmi dobrou adaptaci elektronické řídící jednotky, díky které byl motor provozován na přibližně stechiometrickou směs palivo-vzduch na obě paliva. Při provozu na E-85 byly oproti provozu na benzin zjištěny o 60 % nižší emise CO, přibližně třikrát vyšší emise NO x , zatímco emise HC byly srovnatelné. Celková hmotnost emitovaných
Czech name
Výfukové škodliviny konstrukčně neupraveného motoru na bioetanolové palivo E-85
Czech description
Jednou z možností uplatnění bioetanolu pro pohon zážehových motorů je palivo E-85 určené zejména pro motory ?Flexible Fuel Vehicles?. E-85 je však díky příznivé ceně využíván i v běžných, konstrukčně neupravených motorech. V této studii byl běžný osob- ní automobil Škoda Felicia vybavený motorem s elektronickým vstřikováním paliva a třícestným katalyzátorem provozován na příměstské hornaté trase na E-85 a na benzin. Emise oxidu uhel- natého (CO), uhlovodíků (HC), oxidů dusíku (NO x ) a pevných částic (PM) byly měřeny za běžného provozu přenosným měřicím zařízením umístěným na palubě vozidla, další údaje byly vyčítány z palubní diagnostiky. Výsledky poukazují na velmi dobrou adaptaci elektronické řídící jednotky, díky které byl motor provozován na přibližně stechiometrickou směs palivo-vzduch na obě paliva. Při provozu na E-85 byly oproti provozu na benzin zjištěny o 60 % nižší emise CO, přibližně třikrát vyšší emise NO x , zatímco emise HC byly srovnatelné. Celková hmotnost emitovaných
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
—
Volume of the periodical
128
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
146-150
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—