All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Attributes of customer value in clothing retailing

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F07%3A%400190683" target="_blank" >RIV/46747885:24310/07:@0190683 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Attributes of customer value in clothing retailing

  • Original language description

    "There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. The paper, based on the literature study, present findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. For the purpose of the research, a framework presented by Simova (2006) was used. Customer value was defined and measured in terms of get (benefits) and give (sacrifice) components. The concept of customer value based on price and quality dimensions was broadened by adding another value dimensions composing customer values such as functional, social, and emotional aspects of value in relation to perceived sacrifices. The term ""sacrifice"" was perceivedin terms of both, monetary and non-monetary costs instead of price only."

  • Czech name

    Atributy hodnoty zákazníka v podmínkách maloobchodu s oděvním zbožím

  • Czech description

    "Neexistuje zatím moc příspěvků, které by se zabývaly vlivem jednotlivých atributů hodnoty zákazníka n CRM v oblasti maloobchodu. Článek, vycházejíc ze stávajících poznatků získaných z literatury, prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na koncept hodnotyzákazníka a její atributy v maloobchodě s oděvním zbožím. Pro potřeby výzkumu byl použitý konpcet prezentovaný Simovou (2006). Hodnota zákazníka byla definována a měřena ve smyslu vzájemného působení přínosů (úžitku) a vynaloženého úsilí zákazníků. Koncept hodnoty zákazníka vycházející z ceny a kvality byl rozšířen o další dimenze hodnoty zákazníka jakými jsou funkční, sociální a emocionální aspekty hodntoy zákazníka ve vztahu ke vnímanému úsilí, potřebnému na získání zboží. Pojem ""úsilí"" byl definován jak ve smyslu vynaložených peněz (ceny), tak také ve smyslu dalších ""ne-finančích nákladů""."

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    The International Scientific Conference CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT 07

  • ISBN

    978-80-7395-016-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    179-185

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Lázně Bohdaneč

  • Event date

    Sep 9, 2007

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article