Attributes of customer value in clothing retailing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F07%3A%400190683" target="_blank" >RIV/46747885:24310/07:@0190683 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Attributes of customer value in clothing retailing
Original language description
"There are not many studies that examined effects of individual dimensions of customer value on the specific dimensions of CRM in the retail sector. The paper, based on the literature study, present findings of the research focused on the concept of customer value, its attributes in clothing retailing. For the purpose of the research, a framework presented by Simova (2006) was used. Customer value was defined and measured in terms of get (benefits) and give (sacrifice) components. The concept of customer value based on price and quality dimensions was broadened by adding another value dimensions composing customer values such as functional, social, and emotional aspects of value in relation to perceived sacrifices. The term ""sacrifice"" was perceivedin terms of both, monetary and non-monetary costs instead of price only."
Czech name
Atributy hodnoty zákazníka v podmínkách maloobchodu s oděvním zbožím
Czech description
"Neexistuje zatím moc příspěvků, které by se zabývaly vlivem jednotlivých atributů hodnoty zákazníka n CRM v oblasti maloobchodu. Článek, vycházejíc ze stávajících poznatků získaných z literatury, prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na koncept hodnotyzákazníka a její atributy v maloobchodě s oděvním zbožím. Pro potřeby výzkumu byl použitý konpcet prezentovaný Simovou (2006). Hodnota zákazníka byla definována a měřena ve smyslu vzájemného působení přínosů (úžitku) a vynaloženého úsilí zákazníků. Koncept hodnoty zákazníka vycházející z ceny a kvality byl rozšířen o další dimenze hodnoty zákazníka jakými jsou funkční, sociální a emocionální aspekty hodntoy zákazníka ve vztahu ke vnímanému úsilí, potřebnému na získání zboží. Pojem ""úsilí"" byl definován jak ve smyslu vynaložených peněz (ceny), tak také ve smyslu dalších ""ne-finančích nákladů""."
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
The International Scientific Conference CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT 07
ISBN
978-80-7395-016-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
179-185
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Lázně Bohdaneč
Event date
Sep 9, 2007
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—