All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of Multi-criteria Method in Customer Decision Making Process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F17%3A00004228" target="_blank" >RIV/46747885:24310/17:00004228 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.dfek.zcu.cz/tvp/" target="_blank" >https://www.dfek.zcu.cz/tvp/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití metody vícekriteriálního rozhodování v rozhodovacím procesu zákazníka

  • Original language description

    Cílem tohoto článku je navrhnout statistickou metodu vhodnou pro vyhodnocování většího počtu informací. Byla zvolena metoda vícekriteriálního rozhodování zvaná TOPSIS, která umožňuje přizpůsobení individuálně dle konkrétních potřeb výzkumníka. Touto metodou byly analyzovány technické parametry 302 notebooků šesti značek, které jsou prodávány prostřednictvím třech e-shopů na slovenském trhu. Do analýzy vstoupilo v první fázi 17 technických parametrů, které byly postupně vyřazovány. Do hlavní části statistické analýzy bylo zařazeno 5 parametrů, které byly vyhodnocovány pomocí dvou sad vah důležitosti. Výsledky ukázaly, že nejlepším notebookem je dle sledovaných technických parametrů Acer Aspire V15. Dále bylo zjištěno, že kvalita notebooků není ovlivněna druhem internetového obchodu, kde se notebooky prodávají. V poslední části výzkumu byl zjišťován vztah ceny a kvality. U všech značek notebooků platí, že existuje silná kladná korelace mezi cenou a kvalitou, jinými slovy, že s cenou roste i kvalita notebooků. Tomuto pravidlu se vymyká značka HP, která nabízí vysokou kvalitu za nižší cenu. Tuto značku lze tedy doporučit zákazníkům, kteří ocení kvalitu, ale nemají dostatek finančních prostředků na nákup dražších značek notebooků.

  • Czech name

    Využití metody vícekriteriálního rozhodování v rozhodovacím procesu zákazníka

  • Czech description

    Cílem tohoto článku je navrhnout statistickou metodu vhodnou pro vyhodnocování většího počtu informací. Byla zvolena metoda vícekriteriálního rozhodování zvaná TOPSIS, která umožňuje přizpůsobení individuálně dle konkrétních potřeb výzkumníka. Touto metodou byly analyzovány technické parametry 302 notebooků šesti značek, které jsou prodávány prostřednictvím třech e-shopů na slovenském trhu. Do analýzy vstoupilo v první fázi 17 technických parametrů, které byly postupně vyřazovány. Do hlavní části statistické analýzy bylo zařazeno 5 parametrů, které byly vyhodnocovány pomocí dvou sad vah důležitosti. Výsledky ukázaly, že nejlepším notebookem je dle sledovaných technických parametrů Acer Aspire V15. Dále bylo zjištěno, že kvalita notebooků není ovlivněna druhem internetového obchodu, kde se notebooky prodávají. V poslední části výzkumu byl zjišťován vztah ceny a kvality. U všech značek notebooků platí, že existuje silná kladná korelace mezi cenou a kvalitou, jinými slovy, že s cenou roste i kvalita notebooků. Tomuto pravidlu se vymyká značka HP, která nabízí vysokou kvalitu za nižší cenu. Tuto značku lze tedy doporučit zákazníkům, kteří ocení kvalitu, ale nemají dostatek finančních prostředků na nákup dražších značek notebooků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2017

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    68-75

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database