ICT LITERACY OF SOCIAL WORK STUDENTS (TIGR FOR FUTURE SOCIAL WORKERS)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000705" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000705 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC_JOURNAL_2012_B.pdf" target="_blank" >http://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC_JOURNAL_2012_B.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ICT gramotnost studentů sociální práce (TIGR pro budoucí sociální pracovníky).
Original language description
Funkční ICT znalosti a dovednosti jsou nezbytnou součástí kompetencí vysokoškolských studentů a kvalifikace moderního sociálního pracovníka. Úroveň ICT gramotnosti byla zjišťována pomocí on-line testu informační gramotnosti TIGR u 48 studentů prvního ročníku kombinovaného studijního programu sociální práce. Ukázalo se, že průměrné výsledky testovaných vysokoškolských studentů kombinovaného studia jsou srovnatelné s výsledky studentů končících první půli studia na víceletých gymnáziích. Vyhovují sice požadavkům na absolventa základní školy, bez dalšího vzdělávání v oblasti ICT však nepostačují pro efektivní využívání nových technologií v praktické sociální práci. Dále bylo zjištěno, že celá jedna třetina studentů sociální práce nemá v oblasti ICT základní praktické znalosti a dovednosti potřebné pro ICT gramotné plnění vysokoškolských studijních povinností.
Czech name
ICT gramotnost studentů sociální práce (TIGR pro budoucí sociální pracovníky).
Czech description
Funkční ICT znalosti a dovednosti jsou nezbytnou součástí kompetencí vysokoškolských studentů a kvalifikace moderního sociálního pracovníka. Úroveň ICT gramotnosti byla zjišťována pomocí on-line testu informační gramotnosti TIGR u 48 studentů prvního ročníku kombinovaného studijního programu sociální práce. Ukázalo se, že průměrné výsledky testovaných vysokoškolských studentů kombinovaného studia jsou srovnatelné s výsledky studentů končících první půli studia na víceletých gymnáziích. Vyhovují sice požadavkům na absolventa základní školy, bez dalšího vzdělávání v oblasti ICT však nepostačují pro efektivní využívání nových technologií v praktické sociální práci. Dále bylo zjištěno, že celá jedna třetina studentů sociální práce nemá v oblasti ICT základní praktické znalosti a dovednosti potřebné pro ICT gramotné plnění vysokoškolských studijních povinností.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Volume of the periodical
18
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
140-152
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—