Perception of the level of responsibility for pupils´ school success
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000840" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000840 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vnímání stupně odpovědnosti za žákovu školní úspěšnost
Original language description
Příspěvek na podkladě výzkumného šetření dotazníkem RSA (Responsibility for Student Achievement Questionnaire) prezentuje subjektivní vnímání stupně odpovědnosti za školní úspěšnost a neúspěšnost žáků studenty učitelství primárního vzdělávání těsně po absolvování souvislé pedagogické praxe na 1. stupni základní školy. Cílem šetření bylo komparovat výpovědi studentů prezenčního studia s výpověďmi studentů čtvrtého ročníků kombinovaného studia, kteří vyučují na 1. stupni základní školy. Zjištěná data jsouporovnána s výpověďmi studentů učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů závěrečného ročníku prezenčního studia po absolvování završující čtyřtýdenní souvislé pedagogické praxe na druhém stupni základní školy. Studenti učitelství prezenčního studia i studenti kombinovaného studia (tj. vyučující na 1. stupni základní školy) přisuzovali ve sledovaném šetření podíl na školním úspěchu v průměru více učiteli než žákovi. Vyšší podíl na neúspěchu žákovi než učiteli přisuzovali v průměru učite
Czech name
Vnímání stupně odpovědnosti za žákovu školní úspěšnost
Czech description
Příspěvek na podkladě výzkumného šetření dotazníkem RSA (Responsibility for Student Achievement Questionnaire) prezentuje subjektivní vnímání stupně odpovědnosti za školní úspěšnost a neúspěšnost žáků studenty učitelství primárního vzdělávání těsně po absolvování souvislé pedagogické praxe na 1. stupni základní školy. Cílem šetření bylo komparovat výpovědi studentů prezenčního studia s výpověďmi studentů čtvrtého ročníků kombinovaného studia, kteří vyučují na 1. stupni základní školy. Zjištěná data jsouporovnána s výpověďmi studentů učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů závěrečného ročníku prezenčního studia po absolvování završující čtyřtýdenní souvislé pedagogické praxe na druhém stupni základní školy. Studenti učitelství prezenčního studia i studenti kombinovaného studia (tj. vyučující na 1. stupni základní školy) přisuzovali ve sledovaném šetření podíl na školním úspěchu v průměru více učiteli než žákovi. Vyšší podíl na neúspěchu žákovi než učiteli přisuzovali v průměru učite
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kvalita ve vzdělávání. Sborník příspěvků z XX. výroční konference ČAPV.
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
221-227
Publisher name
UK PedF
Place of publication
Praha, UK PedF
Event location
Praha UK PedF
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—