All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Children´s Reading in Contemporary Society in Perspective of Sociology of Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230001164" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0001164 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání

  • Original language description

    Text se věnuje čtenářství v sociologické perspektivě jako jedné z nezbytností existence jedince v moderní společnosti. Vychází z teoretických i empirických poznatků v oblasti sociologie vzdělání. Pozornost soustředí na dětské čtenářství jako projev osvojování si čtenářských návyků, které člověk zachovává z dětství pro svůj další život. Definuje čtenářství jako soubor dovedností, návyků a postojů, které jsou v textu analyzovány. První část díla prezentuje za pomoci vybraných sociologických teorií vybraných charakteristických rysů současné společnosti, z nichž vyplývá význam čtenářské gramotnosti, především teorie informační společnosti, vzdělanostní struktury a reprodukce vzdělanosti. Dále prezentuje genderovou diferenciaci ve vzdělanostní struktuře a problematiku volného času. Nastíněno je téma čtenářství u dospělých a koncept funkční gramotnosti jako základ identifikace čtenářské gramotnosti pro další analýzu.

  • Czech name

    Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání

  • Czech description

    Text se věnuje čtenářství v sociologické perspektivě jako jedné z nezbytností existence jedince v moderní společnosti. Vychází z teoretických i empirických poznatků v oblasti sociologie vzdělání. Pozornost soustředí na dětské čtenářství jako projev osvojování si čtenářských návyků, které člověk zachovává z dětství pro svůj další život. Definuje čtenářství jako soubor dovedností, návyků a postojů, které jsou v textu analyzovány. První část díla prezentuje za pomoci vybraných sociologických teorií vybraných charakteristických rysů současné společnosti, z nichž vyplývá význam čtenářské gramotnosti, především teorie informační společnosti, vzdělanostní struktury a reprodukce vzdělanosti. Dále prezentuje genderovou diferenciaci ve vzdělanostní struktuře a problematiku volného času. Nastíněno je téma čtenářství u dospělých a koncept funkční gramotnosti jako základ identifikace čtenářské gramotnosti pro další analýzu.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    9788073729363

  • Number of pages

    117

  • Publisher name

    Technická univerzita v Liberci

  • Place of publication

    Liberec

  • UT code for WoS book