Children´s Reading in Contemporary Society in Perspective of Sociology of Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230001164" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0001164 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání
Original language description
Text se věnuje čtenářství v sociologické perspektivě jako jedné z nezbytností existence jedince v moderní společnosti. Vychází z teoretických i empirických poznatků v oblasti sociologie vzdělání. Pozornost soustředí na dětské čtenářství jako projev osvojování si čtenářských návyků, které člověk zachovává z dětství pro svůj další život. Definuje čtenářství jako soubor dovedností, návyků a postojů, které jsou v textu analyzovány. První část díla prezentuje za pomoci vybraných sociologických teorií vybraných charakteristických rysů současné společnosti, z nichž vyplývá význam čtenářské gramotnosti, především teorie informační společnosti, vzdělanostní struktury a reprodukce vzdělanosti. Dále prezentuje genderovou diferenciaci ve vzdělanostní struktuře a problematiku volného času. Nastíněno je téma čtenářství u dospělých a koncept funkční gramotnosti jako základ identifikace čtenářské gramotnosti pro další analýzu.
Czech name
Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání
Czech description
Text se věnuje čtenářství v sociologické perspektivě jako jedné z nezbytností existence jedince v moderní společnosti. Vychází z teoretických i empirických poznatků v oblasti sociologie vzdělání. Pozornost soustředí na dětské čtenářství jako projev osvojování si čtenářských návyků, které člověk zachovává z dětství pro svůj další život. Definuje čtenářství jako soubor dovedností, návyků a postojů, které jsou v textu analyzovány. První část díla prezentuje za pomoci vybraných sociologických teorií vybraných charakteristických rysů současné společnosti, z nichž vyplývá význam čtenářské gramotnosti, především teorie informační společnosti, vzdělanostní struktury a reprodukce vzdělanosti. Dále prezentuje genderovou diferenciaci ve vzdělanostní struktuře a problematiku volného času. Nastíněno je téma čtenářství u dospělých a koncept funkční gramotnosti jako základ identifikace čtenářské gramotnosti pro další analýzu.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788073729363
Number of pages
117
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
UT code for WoS book
—