Self-renewal of the teacher as an expert in a helping-profession based on managerial skills and prevention of distress
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001132" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001132 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychohygiena učitele jako zástupce pomáhající profese založená na bázi sebeřízení a prevenci vzniku distresu
Original language description
Psychohygiena pro děti (žáky) je téma, které pedagogická literatura řeší poměrně obsáhle. Méně prostoru je věnováno psychohygieně pedagogů, kteří tuto náročnou profesi vykonávají. Příspěvek se bude zabývat komplexním přístupem pedagoga k pojetí své prácea svého odpočinku tak, aby byl efektivní, sám pedagog uspokojený ze své práce a odpočatý. Internalizace vhodných návyků sebeřízení, jejich dlouhodobé vědomé a aktivní udržování vede k jejich automatizaci a takovému druhu zvnitřnění, které následně ústív přirozené vnímání návyků jako součásti osobnostních charakteristik pedagoga.
Czech name
Psychohygiena učitele jako zástupce pomáhající profese založená na bázi sebeřízení a prevenci vzniku distresu
Czech description
Psychohygiena pro děti (žáky) je téma, které pedagogická literatura řeší poměrně obsáhle. Méně prostoru je věnováno psychohygieně pedagogů, kteří tuto náročnou profesi vykonávají. Příspěvek se bude zabývat komplexním přístupem pedagoga k pojetí své prácea svého odpočinku tak, aby byl efektivní, sám pedagog uspokojený ze své práce a odpočatý. Internalizace vhodných návyků sebeřízení, jejich dlouhodobé vědomé a aktivní udržování vede k jejich automatizaci a takovému druhu zvnitřnění, které následně ústív přirozené vnímání návyků jako součásti osobnostních charakteristik pedagoga.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vybrané praktické aspekty kurikulární reformy v českém vzdělávání
ISBN
9788090524521
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
49-59
Publisher name
Česká pedagogická společnost
Place of publication
Brno
Event location
Liberec
Event date
Jan 1, 2013
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—