All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

WHAT CHILDREN DO NOT ATTEND KINDERGARTEN ?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F17%3A00005139" target="_blank" >RIV/46747885:24510/17:00005139 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-007" target="_blank" >10.15240/tul/004/2017-3-007</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    JAKÉ DĚTI NECHODÍ DO MATEŘSKÉ ŠKOLY?

  • Original language description

    Z mnoha výzkumů vyplývá, že nejdůležitější a nejefektivnější je investovat do preprimárního vzdělávání, které představuje základ dalšího učení a snižuje nerovnosti v oblasti připravenosti na školu bez ohledu na rozdílné rodinné zázemí žáka. Příspěvek se zaměřuje na kvantitativní šetření, které zjišťuje, jaký je podíl dětí, jež nenavštěvují či jen nepravidelně navštěvují mateřskou školu v posledním roce preprimárního vzdělávání. Šetření bylo provedeno v Libereckém kraji a v souvislosti se zavedením povinného předškolního ročníku. Z provedeného výzkumu vyplývá, že zavedení povinné školní docházky do mateřské školy by se mohlo výrazně dotknout skupiny sociálně nevyloučených rodin. Jedná se tedy o významný fenomén, který je v současnosti trochu opomíjený na úkor pozornosti věnované sociálně znevýhodněným rodinám.

  • Czech name

    JAKÉ DĚTI NECHODÍ DO MATEŘSKÉ ŠKOLY?

  • Czech description

    Z mnoha výzkumů vyplývá, že nejdůležitější a nejefektivnější je investovat do preprimárního vzdělávání, které představuje základ dalšího učení a snižuje nerovnosti v oblasti připravenosti na školu bez ohledu na rozdílné rodinné zázemí žáka. Příspěvek se zaměřuje na kvantitativní šetření, které zjišťuje, jaký je podíl dětí, jež nenavštěvují či jen nepravidelně navštěvují mateřskou školu v posledním roce preprimárního vzdělávání. Šetření bylo provedeno v Libereckém kraji a v souvislosti se zavedením povinného předškolního ročníku. Z provedeného výzkumu vyplývá, že zavedení povinné školní docházky do mateřské školy by se mohlo výrazně dotknout skupiny sociálně nevyloučených rodin. Jedná se tedy o významný fenomén, který je v současnosti trochu opomíjený na úkor pozornosti věnované sociálně znevýhodněným rodinám.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-10057S" target="_blank" >GA16-10057S: Stability and Changes of the Teaching Staff of Basic Schools</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    79-88

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database