All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Social readiness of preschool children for school attendance under the influence of the Covid 19 pandemic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73624055" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73624055 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/files/userdata/PdF/katedry/kpv/2023/Magister/Magister_1_2023.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/files/userdata/PdF/katedry/kpv/2023/Magister/Magister_1_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální připravenost dětí předškolního věku na školní docházku pod vlivem pandemie Covid 19

  • Original language description

    Nástup dítěte do povinného základního vzdělávání je významnýmmezníkem v životě dítěte, kde hraje důležitou roli nejenom jeho zralosta připravenost fyzická a psychická, ale i sociální. Dítě je tak připraveno lépezvládnout novou roli, tj., roli školáka, vyrovnat se s nároky i se změnami,které sebou nástup do první třídy přináší. Příspěvek se zabývá sociálnímidovednostmi u dětí předškolního věku, které navštěvují klasickou mateřskouškolu, a to v době pandemie COVID, která rozvoj sociálních dovednostívýznamně ovlivnila. V úvodu textu se autorka zaměřuje na problematikusociální připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v roviněteoretické. Následně představuje výzkum zaměřený na sociální připravenostidětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu faktorů významněovlivňujících rozvoj sociálních dovedností, k nimž řadí pandemii COVID,kdy děti nenavštěvovaly mateřskou školu, byly izolovány od svých kamarádůa v podstatě se změnil i život v rodině. Výzkum má charakter kvalitativníhodesignu postaveného na základě systematického popisu a vyhodnoceníjednotlivých případů. Výsledky jsou popisovány v logických souvislostecha jsou reflektovány s teoretickými východisky. Dílčí výsledky výzkumnéhošetření jsme pro potřeby tohoto příspěvku uvedli do vztahových sítí.

  • Czech name

    Sociální připravenost dětí předškolního věku na školní docházku pod vlivem pandemie Covid 19

  • Czech description

    Nástup dítěte do povinného základního vzdělávání je významnýmmezníkem v životě dítěte, kde hraje důležitou roli nejenom jeho zralosta připravenost fyzická a psychická, ale i sociální. Dítě je tak připraveno lépezvládnout novou roli, tj., roli školáka, vyrovnat se s nároky i se změnami,které sebou nástup do první třídy přináší. Příspěvek se zabývá sociálnímidovednostmi u dětí předškolního věku, které navštěvují klasickou mateřskouškolu, a to v době pandemie COVID, která rozvoj sociálních dovednostívýznamně ovlivnila. V úvodu textu se autorka zaměřuje na problematikusociální připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v roviněteoretické. Následně představuje výzkum zaměřený na sociální připravenostidětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu faktorů významněovlivňujících rozvoj sociálních dovedností, k nimž řadí pandemii COVID,kdy děti nenavštěvovaly mateřskou školu, byly izolovány od svých kamarádůa v podstatě se změnil i život v rodině. Výzkum má charakter kvalitativníhodesignu postaveného na základě systematického popisu a vyhodnoceníjednotlivých případů. Výsledky jsou popisovány v logických souvislostecha jsou reflektovány s teoretickými východisky. Dílčí výsledky výzkumnéhošetření jsme pro potřeby tohoto příspěvku uvedli do vztahových sítí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu

  • ISSN

    1805-7152

  • e-ISSN

    2571-1342

  • Volume of the periodical

    1/2023

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    23

  • Pages from-to

    "59 "- 81

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database