Social readiness of preschool children for school attendance under the influence of the Covid 19 pandemic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73624055" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73624055 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.pdf.upol.cz/files/userdata/PdF/katedry/kpv/2023/Magister/Magister_1_2023.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/files/userdata/PdF/katedry/kpv/2023/Magister/Magister_1_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální připravenost dětí předškolního věku na školní docházku pod vlivem pandemie Covid 19
Original language description
Nástup dítěte do povinného základního vzdělávání je významnýmmezníkem v životě dítěte, kde hraje důležitou roli nejenom jeho zralosta připravenost fyzická a psychická, ale i sociální. Dítě je tak připraveno lépezvládnout novou roli, tj., roli školáka, vyrovnat se s nároky i se změnami,které sebou nástup do první třídy přináší. Příspěvek se zabývá sociálnímidovednostmi u dětí předškolního věku, které navštěvují klasickou mateřskouškolu, a to v době pandemie COVID, která rozvoj sociálních dovednostívýznamně ovlivnila. V úvodu textu se autorka zaměřuje na problematikusociální připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v roviněteoretické. Následně představuje výzkum zaměřený na sociální připravenostidětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu faktorů významněovlivňujících rozvoj sociálních dovedností, k nimž řadí pandemii COVID,kdy děti nenavštěvovaly mateřskou školu, byly izolovány od svých kamarádůa v podstatě se změnil i život v rodině. Výzkum má charakter kvalitativníhodesignu postaveného na základě systematického popisu a vyhodnoceníjednotlivých případů. Výsledky jsou popisovány v logických souvislostecha jsou reflektovány s teoretickými východisky. Dílčí výsledky výzkumnéhošetření jsme pro potřeby tohoto příspěvku uvedli do vztahových sítí.
Czech name
Sociální připravenost dětí předškolního věku na školní docházku pod vlivem pandemie Covid 19
Czech description
Nástup dítěte do povinného základního vzdělávání je významnýmmezníkem v životě dítěte, kde hraje důležitou roli nejenom jeho zralosta připravenost fyzická a psychická, ale i sociální. Dítě je tak připraveno lépezvládnout novou roli, tj., roli školáka, vyrovnat se s nároky i se změnami,které sebou nástup do první třídy přináší. Příspěvek se zabývá sociálnímidovednostmi u dětí předškolního věku, které navštěvují klasickou mateřskouškolu, a to v době pandemie COVID, která rozvoj sociálních dovednostívýznamně ovlivnila. V úvodu textu se autorka zaměřuje na problematikusociální připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v roviněteoretické. Následně představuje výzkum zaměřený na sociální připravenostidětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu faktorů významněovlivňujících rozvoj sociálních dovedností, k nimž řadí pandemii COVID,kdy děti nenavštěvovaly mateřskou školu, byly izolovány od svých kamarádůa v podstatě se změnil i život v rodině. Výzkum má charakter kvalitativníhodesignu postaveného na základě systematického popisu a vyhodnoceníjednotlivých případů. Výsledky jsou popisovány v logických souvislostecha jsou reflektovány s teoretickými východisky. Dílčí výsledky výzkumnéhošetření jsme pro potřeby tohoto příspěvku uvedli do vztahových sítí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
2571-1342
Volume of the periodical
1/2023
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
"59 "- 81
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—