Level of Readiness to Read in Children after Starting Compulsory School Attendance
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617862" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617862 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2048" target="_blank" >https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2048</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2048" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.2048</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úroveň připravenosti ke čtení u žáků po zahájení povinné školní docházky
Original language description
Současné výzkumy se problematikou školní zralosti dítěte zabývají komplexněji než v minulosti. Současné výzkumné práce se zaměřují na mapování prediktorů školní úspěšnosti, které mohou pozitivně ovlivnit začátek povinné školní docházky. Cílená podpora a pomoc ze strany pedagogů v problémových oblastech může dítěti umožnit maximálně využít jeho potenciál pro úspěšnou školní docházku. Při zahájení povinné školní docházky rozhoduje o úspěchu dítěte řada faktorů, jako je pracovní výdrž a schopnost koncentrace, řešení kvantitativních problémů, adaptabilita nebo schopnost interakce s vrstevníky a dospělými. Důležitým předpokladem je určitý stupeň připravenosti – schopnost rozeznávat písmena a slova a míra percepční zralosti. Cílem předkládané pilotní studie je popsat a analyzovat úroveň připravenosti dětí číst a psát a jejich pracovní vytrvalost. Výsledky naznačují nutnost zaměřit se na rozvoj pracovní vytrvalosti a koncentrace, která je předpokladem úspěšné školní kariéry dítěte. Získaná data mohou rozšířit a doplnit výzkumnou oblast školní zralosti dětí a umožnit odborníkům srovnání s populací v jiných zemích.
Czech name
Úroveň připravenosti ke čtení u žáků po zahájení povinné školní docházky
Czech description
Současné výzkumy se problematikou školní zralosti dítěte zabývají komplexněji než v minulosti. Současné výzkumné práce se zaměřují na mapování prediktorů školní úspěšnosti, které mohou pozitivně ovlivnit začátek povinné školní docházky. Cílená podpora a pomoc ze strany pedagogů v problémových oblastech může dítěti umožnit maximálně využít jeho potenciál pro úspěšnou školní docházku. Při zahájení povinné školní docházky rozhoduje o úspěchu dítěte řada faktorů, jako je pracovní výdrž a schopnost koncentrace, řešení kvantitativních problémů, adaptabilita nebo schopnost interakce s vrstevníky a dospělými. Důležitým předpokladem je určitý stupeň připravenosti – schopnost rozeznávat písmena a slova a míra percepční zralosti. Cílem předkládané pilotní studie je popsat a analyzovat úroveň připravenosti dětí číst a psát a jejich pracovní vytrvalost. Výsledky naznačují nutnost zaměřit se na rozvoj pracovní vytrvalosti a koncentrace, která je předpokladem úspěšné školní kariéry dítěte. Získaná data mohou rozšířit a doplnit výzkumnou oblast školní zralosti dětí a umožnit odborníkům srovnání s populací v jiných zemích.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
EDULEARN22 Proceedings
ISBN
978-84-09-42484-9
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Number of pages
19
Pages from-to
8599-8603
Publisher name
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Place of publication
Madrid
Event location
Palma Spain
Event date
Jul 4, 2022
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—