All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Level of Readiness to Read in Children after Starting Compulsory School Attendance

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617862" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617862 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2048" target="_blank" >https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2048</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.2048" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.2048</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úroveň připravenosti ke čtení u žáků po zahájení povinné školní docházky

  • Original language description

    Současné výzkumy se problematikou školní zralosti dítěte zabývají komplexněji než v minulosti. Současné výzkumné práce se zaměřují na mapování prediktorů školní úspěšnosti, které mohou pozitivně ovlivnit začátek povinné školní docházky. Cílená podpora a pomoc ze strany pedagogů v problémových oblastech může dítěti umožnit maximálně využít jeho potenciál pro úspěšnou školní docházku. Při zahájení povinné školní docházky rozhoduje o úspěchu dítěte řada faktorů, jako je pracovní výdrž a schopnost koncentrace, řešení kvantitativních problémů, adaptabilita nebo schopnost interakce s vrstevníky a dospělými. Důležitým předpokladem je určitý stupeň připravenosti – schopnost rozeznávat písmena a slova a míra percepční zralosti. Cílem předkládané pilotní studie je popsat a analyzovat úroveň připravenosti dětí číst a psát a jejich pracovní vytrvalost. Výsledky naznačují nutnost zaměřit se na rozvoj pracovní vytrvalosti a koncentrace, která je předpokladem úspěšné školní kariéry dítěte. Získaná data mohou rozšířit a doplnit výzkumnou oblast školní zralosti dětí a umožnit odborníkům srovnání s populací v jiných zemích.

  • Czech name

    Úroveň připravenosti ke čtení u žáků po zahájení povinné školní docházky

  • Czech description

    Současné výzkumy se problematikou školní zralosti dítěte zabývají komplexněji než v minulosti. Současné výzkumné práce se zaměřují na mapování prediktorů školní úspěšnosti, které mohou pozitivně ovlivnit začátek povinné školní docházky. Cílená podpora a pomoc ze strany pedagogů v problémových oblastech může dítěti umožnit maximálně využít jeho potenciál pro úspěšnou školní docházku. Při zahájení povinné školní docházky rozhoduje o úspěchu dítěte řada faktorů, jako je pracovní výdrž a schopnost koncentrace, řešení kvantitativních problémů, adaptabilita nebo schopnost interakce s vrstevníky a dospělými. Důležitým předpokladem je určitý stupeň připravenosti – schopnost rozeznávat písmena a slova a míra percepční zralosti. Cílem předkládané pilotní studie je popsat a analyzovat úroveň připravenosti dětí číst a psát a jejich pracovní vytrvalost. Výsledky naznačují nutnost zaměřit se na rozvoj pracovní vytrvalosti a koncentrace, která je předpokladem úspěšné školní kariéry dítěte. Získaná data mohou rozšířit a doplnit výzkumnou oblast školní zralosti dětí a umožnit odborníkům srovnání s populací v jiných zemích.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    EDULEARN22 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-42484-9

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    8599-8603

  • Publisher name

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Place of publication

    Madrid

  • Event location

    Palma Spain

  • Event date

    Jul 4, 2022

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article