Combinatorics at Primary School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00006393" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00006393 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kombinatorika v primární škole
Original language description
Monografie je zaměřena na rozvoj logicko-kombinačního myšlení žáků prvního stupně základní školy. Prezentuje výsledky získané na základě experimentálního a dotazníkového šetření s učiteli a žáky prvního stupně v kontextu s publikovanými výsledky zahraničních autorů. V první části jsou zařazeny výsledky analýzy vybraných učebnicových řad pro 1. stupeň, na základě níž byla provedena kategorizace kombinatorických problémů, popsány výsledky průzkumu, který zjišťoval míru úspěšnosti žáků primární školy při řešení základních typů kombinatorických úloh a využívaných metod k jejich řešení a informace o výsledku dotazníkového šetření zaměřeného na učitele primární školy z hlediska jejich přístupu k zařazování a řešení kombinatorických úloh při výuce matematiky. V další části je uveden soubor aktivit a her, které byly experimentálně ověřeny ve školách a mohou být využity k rozvoji logicko-kombinačního myšlení žáků. Aktivity jsou voleny tak, aby byly využity jako propedeutika pro kombinatoriku, resp. základní kombinatorické pojmy a metody řešení kombinatorických problémů a jsou doplněny metodickým komentářem k jejich realizaci včetně potřebných pomůcek. Součástí publikace je CD se zpracovanými problémy v PowerPointu, aktivity pro interaktivní tabuli SMART Board a soubor pomůcek, které jsou potřebné pro realizaci uvedených aktivit.
Czech name
Kombinatorika v primární škole
Czech description
Monografie je zaměřena na rozvoj logicko-kombinačního myšlení žáků prvního stupně základní školy. Prezentuje výsledky získané na základě experimentálního a dotazníkového šetření s učiteli a žáky prvního stupně v kontextu s publikovanými výsledky zahraničních autorů. V první části jsou zařazeny výsledky analýzy vybraných učebnicových řad pro 1. stupeň, na základě níž byla provedena kategorizace kombinatorických problémů, popsány výsledky průzkumu, který zjišťoval míru úspěšnosti žáků primární školy při řešení základních typů kombinatorických úloh a využívaných metod k jejich řešení a informace o výsledku dotazníkového šetření zaměřeného na učitele primární školy z hlediska jejich přístupu k zařazování a řešení kombinatorických úloh při výuce matematiky. V další části je uveden soubor aktivit a her, které byly experimentálně ověřeny ve školách a mohou být využity k rozvoji logicko-kombinačního myšlení žáků. Aktivity jsou voleny tak, aby byly využity jako propedeutika pro kombinatoriku, resp. základní kombinatorické pojmy a metody řešení kombinatorických problémů a jsou doplněny metodickým komentářem k jejich realizaci včetně potřebných pomůcek. Součástí publikace je CD se zpracovanými problémy v PowerPointu, aktivity pro interaktivní tabuli SMART Board a soubor pomůcek, které jsou potřebné pro realizaci uvedených aktivit.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7494-447-5
Number of pages
72
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
UT code for WoS book
—