All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE SOCIAL CLIMATE OF THE TEACHING STAFF IN THE PRIMARY A SECONDARY SCHOOLS: DIAGNOSIS AND INTERVENTION

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011628" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011628 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://unibook.upjs.sk/img/cms/2023/ff/psychologia-prace-a-organizacie2023.pdf" target="_blank" >https://unibook.upjs.sk/img/cms/2023/ff/psychologia-prace-a-organizacie2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sociální klima učitelských sborů základních a středních škol: Diagnostika klimatu a intervence

  • Original language description

    Sociální klima učitelského sboru je významný faktor fungování školní organizace. Sbor disponuje potenciálem působit na práci vedení školy a současně výrazně ovlivňuje i žákovský kolektiv, přispívá k efektivitě práce organizace a pro žáky představuje pozitivní model fungující komunity. Cílem příspěvku je popsat možnosti diagnostiky a intervencí sociálního klimatu na ZŠ a SŠ v libereckém regionu. Smyslem projektu je vytvořit metodologický koncept pro identifikaci a následnou intervenci ve snaze podpořit školy v práci s vlastním sociálním klimatem. V diagnostické fázi nejprve realizujeme screening klimatu nástrojem OCDQ-RS a dále cílené kvalitativní postupy (analýza výsledků a školní dokumentace, rozhovory). V intervenční fázi využíváme dotazníky a individuální koučink pro vedení škol, workshopy pro učitele, intervenční rozhovory s vedením. Zapojené školy získávají opakovanou informaci o kvalitě klimatu sboru. Pro intervenované školy vznikly názorné „mapy vztahů“ inspirované teorií pole Kurta Lewina ukazující situaci sboru v kontextu. Ukazuje se, že tento postup při práci s učitelskými sbory a vedením škol je přínosný, byť značně náročný na čas a odborný personál jak při diagnostice, tak zejména v opakovaných intervencích. Do intervenční fáze proto mohl být zařazen jen malý počet škol, přičemž podmínkou byl aktivní zájem školy.

  • Czech name

    Sociální klima učitelských sborů základních a středních škol: Diagnostika klimatu a intervence

  • Czech description

    Sociální klima učitelského sboru je významný faktor fungování školní organizace. Sbor disponuje potenciálem působit na práci vedení školy a současně výrazně ovlivňuje i žákovský kolektiv, přispívá k efektivitě práce organizace a pro žáky představuje pozitivní model fungující komunity. Cílem příspěvku je popsat možnosti diagnostiky a intervencí sociálního klimatu na ZŠ a SŠ v libereckém regionu. Smyslem projektu je vytvořit metodologický koncept pro identifikaci a následnou intervenci ve snaze podpořit školy v práci s vlastním sociálním klimatem. V diagnostické fázi nejprve realizujeme screening klimatu nástrojem OCDQ-RS a dále cílené kvalitativní postupy (analýza výsledků a školní dokumentace, rozhovory). V intervenční fázi využíváme dotazníky a individuální koučink pro vedení škol, workshopy pro učitele, intervenční rozhovory s vedením. Zapojené školy získávají opakovanou informaci o kvalitě klimatu sboru. Pro intervenované školy vznikly názorné „mapy vztahů“ inspirované teorií pole Kurta Lewina ukazující situaci sboru v kontextu. Ukazuje se, že tento postup při práci s učitelskými sbory a vedením škol je přínosný, byť značně náročný na čas a odborný personál jak při diagnostice, tak zejména v opakovaných intervencích. Do intervenční fáze proto mohl být zařazen jen malý počet škol, přičemž podmínkou byl aktivní zájem školy.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL03000035" target="_blank" >TL03000035: Quality of the Social Climate of Czech Basic and Secondary Schools and Possible Interventions</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů