ASPECTS OF LEARNING MOTIVATION OF ADULTS WITH INTELLECTUAL DISABILITY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00013053" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00013053 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2024_3_002.pdf" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2024_3_002.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aspekty motivace k učení u dospělých lidí s poruchou intelektu
Original language description
Příspěvek se zabývá motivací dospělých lidí s poruchou intelektu, kteří se účastní pravidelného vzdělávacího programu „Přijďte k nám na vejšku!“. Tento program realizují na Katedře sociální práce a speciální pedagogiky Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci pedagogové v tandemové výuce spolu se svými studenty od 9. 3. 2023. Aktivizační program sleduje trend udržitelného celoživotního vzdělávání a je zaměřený především na zvyšování motivace k učení, kontinuální rozvoj kognitivních schopností, sociální interakci a posilování vědomí sebe sama u osob s poruchou intelektu. Výzkum je založený na reflexi těchto osob, kteří již druhým rokem pravidelně docházejí na univerzitu. V článku prezentujeme kvalitativní výzkumné šetření uskutečněné formou fokus group, jehož cílem bylo zjistit názory dospělých lidí s poruchou intelektu zapojených do programu „Přijďte k nám na vejšku!“ na vzdělávání a také definovat faktory, které působí na motivaci těchto osob k učení, a to z jejich vlastního pohledu. Získaná data byla kódována pomocí tematické analýzy a vyhodnocena v kontextu předem definovaných tří výzkumných otázek.
Czech name
Aspekty motivace k učení u dospělých lidí s poruchou intelektu
Czech description
Příspěvek se zabývá motivací dospělých lidí s poruchou intelektu, kteří se účastní pravidelného vzdělávacího programu „Přijďte k nám na vejšku!“. Tento program realizují na Katedře sociální práce a speciální pedagogiky Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci pedagogové v tandemové výuce spolu se svými studenty od 9. 3. 2023. Aktivizační program sleduje trend udržitelného celoživotního vzdělávání a je zaměřený především na zvyšování motivace k učení, kontinuální rozvoj kognitivních schopností, sociální interakci a posilování vědomí sebe sama u osob s poruchou intelektu. Výzkum je založený na reflexi těchto osob, kteří již druhým rokem pravidelně docházejí na univerzitu. V článku prezentujeme kvalitativní výzkumné šetření uskutečněné formou fokus group, jehož cílem bylo zjistit názory dospělých lidí s poruchou intelektu zapojených do programu „Přijďte k nám na vejšku!“ na vzdělávání a také definovat faktory, které působí na motivaci těchto osob k učení, a to z jejich vlastního pohledu. Získaná data byla kódována pomocí tematické analýzy a vyhodnocena v kontextu předem definovaných tří výzkumných otázek.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
ACC JOURNAL XXX 3/2024, ISSUE C
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Volume of the periodical
vol. XXX
Issue of the periodical within the volume
ISSUE C
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
27-36
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—