ECONOMIC IMPACTS OF CzechTourism MARKETING CONCEPT IN THE PERIOD marketing concept in the period 2013 - 2020
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F20%3AA0000671" target="_blank" >RIV/47813059:19240/20:A0000671 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
EKONOMICKÉ DOPADY MARKETINGOVÉ KONCEPCE CZECH TOURISM V OBDOBÍ 2013 - 2020
Original language description
Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism iniciovala v letech 1998 – 1999 rajonizaci České republiky na turistické regiony a oblasti na marketingovém principu. Tento přístup byl v souladu s lokalizačními, realizačními a selektivními předpoklady rozvoje cestovního ruchu v těchto destinacích. Po vzniku samosprávných krajů ovšem došlo ke změně tohoto přístupu a bylo upřednostněno územně správní členění České republiky na turistické regiony – kraje, což přineslo negativní dopady především na turistické oblasti. Přitom problematikou rajonizace v cestovním ruchu se v České republice zabývá řada autorů a odborných institucí. Se vznikem organizací cestovního ruchu v posledních letech se situace ještě více zkomplikovala a prostřednictvím certifikací těchto organizací vázaných na veřejnou podporu vzniká postupně nová mapa turistických regionů, oblastí a lokalit České republiky. Cílem tohoto příspěvku je tedy objasnit komplikovanou situaci a nastínit možná řešení problémů.
Czech name
EKONOMICKÉ DOPADY MARKETINGOVÉ KONCEPCE CZECH TOURISM V OBDOBÍ 2013 - 2020
Czech description
Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism iniciovala v letech 1998 – 1999 rajonizaci České republiky na turistické regiony a oblasti na marketingovém principu. Tento přístup byl v souladu s lokalizačními, realizačními a selektivními předpoklady rozvoje cestovního ruchu v těchto destinacích. Po vzniku samosprávných krajů ovšem došlo ke změně tohoto přístupu a bylo upřednostněno územně správní členění České republiky na turistické regiony – kraje, což přineslo negativní dopady především na turistické oblasti. Přitom problematikou rajonizace v cestovním ruchu se v České republice zabývá řada autorů a odborných institucí. Se vznikem organizací cestovního ruchu v posledních letech se situace ještě více zkomplikovala a prostřednictvím certifikací těchto organizací vázaných na veřejnou podporu vzniká postupně nová mapa turistických regionů, oblastí a lokalit České republiky. Cílem tohoto příspěvku je tedy objasnit komplikovanou situaci a nastínit možná řešení problémů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50901 - Other social sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
CESTOVNÝ RUCH V DVADSAŤROČNICI OD PRELOMU MILÉNIÍ – výkony, výzvy, trendy
ISBN
9788055525754
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
169-182
Publisher name
Prešovská univerzita v Prešove
Place of publication
Prešov
Event location
Prešov
Event date
Jan 1, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—