Creativity in Children and Students with Dyslexia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F22%3AA0000353" target="_blank" >RIV/47813059:19510/22:A0000353 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202022,%20ro%C4%8D.%2011,%20%C4%8D.%201.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202022,%20ro%C4%8D.%2011,%20%C4%8D.%201.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kreativita u dětí a žáků s dyslexií
Original language description
Přehledová studie analyzuje deset odborných statí, jež se soustředí na problematiku zvýšené kreativity dětí a žáků dyslexií. Ve spojení s dyslexií se začíná mluvit nikoli jen o deficitech, ale též o jejích možných pozitivech, která se rozvíjejí v kontextu případných oslabení. U dětí a žáků s dyslexií jsou zmiňovány zvýšený tvůrčí potenciál a vynikající vizualizační schopnosti. Na podkladě výsledků zahraničních výzkumných studií nebyla zcela jednoznačně prokázána významně vyšší úroveň kreativity u dětí a žáků s dyslexií ve srovnání s intaktními dětmi a žáky.
Czech name
Kreativita u dětí a žáků s dyslexií
Czech description
Přehledová studie analyzuje deset odborných statí, jež se soustředí na problematiku zvýšené kreativity dětí a žáků dyslexií. Ve spojení s dyslexií se začíná mluvit nikoli jen o deficitech, ale též o jejích možných pozitivech, která se rozvíjejí v kontextu případných oslabení. U dětí a žáků s dyslexií jsou zmiňovány zvýšený tvůrčí potenciál a vynikající vizualizační schopnosti. Na podkladě výsledků zahraničních výzkumných studií nebyla zcela jednoznačně prokázána významně vyšší úroveň kreativity u dětí a žáků s dyslexií ve srovnání s intaktními dětmi a žáky.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
13
Pages from-to
89-101
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—