Managing Multicultural Differences in Business Communication: Sociological and Psychological Aspect
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000209" target="_blank" >RIV/47813059:19520/08:#0000209 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Managing Multicultural Differences in Business Communication: Sociological and Psychological Aspect
Original language description
Paper tries to characterize sociological and psychological aspects of directing multicultural differences in the environment of the business and particularly refers to international companies where required for cooperation of managers proceeding from different national and cultural backgrounds. In the great part this paper refers also the negotiations with partners from other cultures. The managing human sources in the case of multicultural environment demands from management and wokers high mobility and raising up the culture of the companies for equalling of call of the effective cooperation. Cultural differences among each persons or with groups need not be perceived as a hindrance but the wealth of the firm. One of the greatest barriers of the communication in the multicultural environment are stereotypes.
Czech name
Sociologický a psychologický aspekt řízení multikulturní rozmanitosti v byznysové komunikaci
Czech description
Článek se snaží charakterizovat sociologicko-psychologické aspekty řízení multikulturní rozmanitosti v byznysovém prostředí mezinárodních korporací, které řídí manažeři pocházející z odlišných národních i kulturních prostředí. Významná část článku se zabývá procesem jednání mezi partnery různých kultur. Řízení lidských zdrojů v multikulturním prostředí vyžaduje od manažerů i pracovníků nadstandardní nasazení nasměrované k efektivní spolupráci. Firemní kultura vytváří nové symboly a znaky, které vyjadřují univerzalitu přizpůsobenou komunikaci pro jednotlivé národnostní a etnické skupiny. Kulturní rozdíly mezi jednotlivými osobami nebo skupinami mají být shledávány jako obohacující, neměly by být překážkou vývoje společnosti. Jednou z největších bariér při komunikaci v multikulturním prostředí jsou stereotypy. Ze sociologického a psychologického hlediska je enkulturace prostředkem, který dovoluje podnikům solidní zavedení a úspěch na zahraničním trhu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
International Business Administration 5th International Symposium
ISBN
978-975-8100-78-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Canakkale Onsekiz Mart University
Place of publication
Canakkale
Event location
Canakkale
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—