All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Managing Multicultural Differences in Business Communication: Sociological and Psychological Aspect

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000209" target="_blank" >RIV/47813059:19520/08:#0000209 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Managing Multicultural Differences in Business Communication: Sociological and Psychological Aspect

  • Original language description

    Paper tries to characterize sociological and psychological aspects of directing multicultural differences in the environment of the business and particularly refers to international companies where required for cooperation of managers proceeding from different national and cultural backgrounds. In the great part this paper refers also the negotiations with partners from other cultures. The managing human sources in the case of multicultural environment demands from management and wokers high mobility and raising up the culture of the companies for equalling of call of the effective cooperation. Cultural differences among each persons or with groups need not be perceived as a hindrance but the wealth of the firm. One of the greatest barriers of the communication in the multicultural environment are stereotypes.

  • Czech name

    Sociologický a psychologický aspekt řízení multikulturní rozmanitosti v byznysové komunikaci

  • Czech description

    Článek se snaží charakterizovat sociologicko-psychologické aspekty řízení multikulturní rozmanitosti v byznysovém prostředí mezinárodních korporací, které řídí manažeři pocházející z odlišných národních i kulturních prostředí. Významná část článku se zabývá procesem jednání mezi partnery různých kultur. Řízení lidských zdrojů v multikulturním prostředí vyžaduje od manažerů i pracovníků nadstandardní nasazení nasměrované k efektivní spolupráci. Firemní kultura vytváří nové symboly a znaky, které vyjadřují univerzalitu přizpůsobenou komunikaci pro jednotlivé národnostní a etnické skupiny. Kulturní rozdíly mezi jednotlivými osobami nebo skupinami mají být shledávány jako obohacující, neměly by být překážkou vývoje společnosti. Jednou z největších bariér při komunikaci v multikulturním prostředí jsou stereotypy. Ze sociologického a psychologického hlediska je enkulturace prostředkem, který dovoluje podnikům solidní zavedení a úspěch na zahraničním trhu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    International Business Administration 5th International Symposium

  • ISBN

    978-975-8100-78-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Canakkale Onsekiz Mart University

  • Place of publication

    Canakkale

  • Event location

    Canakkale

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article