The characteristic of segment 50+ consumer behavior
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F10%3A%230000439" target="_blank" >RIV/47813059:19520/10:#0000439 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
CHARAKTERISTIKA SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ SEGMENTU 50+
Original language description
Tento článek se zabývá problematikou segmentace a marketingového potenciálu významné věkové cílové skupiny 50+, která představuje v současnosti velkou tržní sílu a je motivem ke vzniku nového marketingového směru, tzv. seniorského marketingu. Na základěrealizace primárního šetření byly porovnány dvě skupiny respondentů, a to ve věkové kategorii 50 - 60 let (ekonomicky aktivní) a 61+ (ekonomicky neaktivní) s cílem konstatovat odlišnosti v oblasti demografických, sociálně ekonomických a spotřebitelskýchznaků. Druhou etapou marketingového šetření bylo vytvoření segmentačního profilu cílové skupiny 50 - 60 let a navržení vhodných marketingových programů pro jednotlivé segmenty (klastry) v rámci vymezené cílové skupiny.
Czech name
CHARAKTERISTIKA SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ SEGMENTU 50+
Czech description
Tento článek se zabývá problematikou segmentace a marketingového potenciálu významné věkové cílové skupiny 50+, která představuje v současnosti velkou tržní sílu a je motivem ke vzniku nového marketingového směru, tzv. seniorského marketingu. Na základěrealizace primárního šetření byly porovnány dvě skupiny respondentů, a to ve věkové kategorii 50 - 60 let (ekonomicky aktivní) a 61+ (ekonomicky neaktivní) s cílem konstatovat odlišnosti v oblasti demografických, sociálně ekonomických a spotřebitelskýchznaků. Druhou etapou marketingového šetření bylo vytvoření segmentačního profilu cílové skupiny 50 - 60 let a navržení vhodných marketingových programů pro jednotlivé segmenty (klastry) v rámci vymezené cílové skupiny.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2010
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—