Examples of persuasive communication on the contrast analysis of media texts in German and Czech Language
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001757" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001757 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Persvazivní komunikace na příkladech kontrastivní analýzy mediálních textů v německém a českém jazyce
Original language description
Tato studie představuje jazyk reklamy v kontextu persvazivní komunikace. Studie je výsledkem analýzy českých a německých mediálních reklamních textů získaných dlouholetou excerpcí, jejichž výzkum se zakládá na srovnávacím přístupu lexikálních a textovýchaspektů reklamních textů. V úvodu se objasňují různá pojetí reklamy a metodologické postupy, použité ve studii. Následuje prezentace reklamy jako divadelního světa a objasnění jejich vzájemných paralel. Divadelní kus je předváděn v úzkém okruhu ctitelůdivadelního žánru, reklama je manifestována v širším měřítku mediálními kanály a nese stopy masové komunikace. V další části se studie zabývá spojitostí persvaze a reklamy. Poté navazuje část, zabývající se jazykovou podstatou persvaze. Na této bází pakdochází ke srovnání persvazivních jazykových prostředků v českém a německy mluvícím jazykovém kontextu.
Czech name
Persvazivní komunikace na příkladech kontrastivní analýzy mediálních textů v německém a českém jazyce
Czech description
Tato studie představuje jazyk reklamy v kontextu persvazivní komunikace. Studie je výsledkem analýzy českých a německých mediálních reklamních textů získaných dlouholetou excerpcí, jejichž výzkum se zakládá na srovnávacím přístupu lexikálních a textovýchaspektů reklamních textů. V úvodu se objasňují různá pojetí reklamy a metodologické postupy, použité ve studii. Následuje prezentace reklamy jako divadelního světa a objasnění jejich vzájemných paralel. Divadelní kus je předváděn v úzkém okruhu ctitelůdivadelního žánru, reklama je manifestována v širším měřítku mediálními kanály a nese stopy masové komunikace. V další části se studie zabývá spojitostí persvaze a reklamy. Poté navazuje část, zabývající se jazykovou podstatou persvaze. Na této bází pakdochází ke srovnání persvazivních jazykových prostředků v českém a německy mluvícím jazykovém kontextu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Komunikacja spoleczna - negocjacje - edukacja
ISBN
978-83-7780-442-1
Number of pages of the result
22
Pages from-to
191-212
Number of pages of the book
225
Publisher name
Wydawnictwo Adam Marszalek
Place of publication
Toruń
UT code for WoS chapter
—