All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The language of the German and Austrian advertising as a reflection of the contemporary media world and its impact on education communication

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001770" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001770 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jazyk německé a rakouské reklamy jako odraz soudobé kultury mediálního světa a jeho vliv na edukační komunikaci

  • Original language description

    Tato studie představuje mediální kulturu a její internacionální charakter v kontextu sílících globalizačních tendencí ve sjednocující se Evropě. Studie se opírá o výzkum rakouských a německých reklamních textů a jejich vícedimenzionální analýzu založenouna lexikální, sémantické, textové, kulturní a psychologické bázi. V úvodu studie jsou objasněna terminologická východiska a poté následuje prezentace reklamy jako mediálního fenoménu 21. století. V další části studie se objasňuje makro- a mikroklima reklamy, což slouží objasnění souvislostí mezi persvazí a etikou v následující kapitole studie. Dále je rozebírána podstata masové manipulace společnosti a tendence mediálního světa vytvářet imaginární iluze. V návaznosti na manipulativní techniky reklamy se studie věnuje problematice reklamy jako odrazu kultury soudobé společnosti. Je zde vyzdvihnut zejména interkulturní rozměr reklamy při globalizaci světa. V závěru se studie dotýká také aktuálního pedagogického kontextu.

  • Czech name

    Jazyk německé a rakouské reklamy jako odraz soudobé kultury mediálního světa a jeho vliv na edukační komunikaci

  • Czech description

    Tato studie představuje mediální kulturu a její internacionální charakter v kontextu sílících globalizačních tendencí ve sjednocující se Evropě. Studie se opírá o výzkum rakouských a německých reklamních textů a jejich vícedimenzionální analýzu založenouna lexikální, sémantické, textové, kulturní a psychologické bázi. V úvodu studie jsou objasněna terminologická východiska a poté následuje prezentace reklamy jako mediálního fenoménu 21. století. V další části studie se objasňuje makro- a mikroklima reklamy, což slouží objasnění souvislostí mezi persvazí a etikou v následující kapitole studie. Dále je rozebírána podstata masové manipulace společnosti a tendence mediálního světa vytvářet imaginární iluze. V návaznosti na manipulativní techniky reklamy se studie věnuje problematice reklamy jako odrazu kultury soudobé společnosti. Je zde vyzdvihnut zejména interkulturní rozměr reklamy při globalizaci světa. V závěru se studie dotýká také aktuálního pedagogického kontextu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Wieloaspektowość komunikaci społecznej w środowisku wielu kultur

  • ISBN

    978-83-7780-319-6

  • Number of pages of the result

    24

  • Pages from-to

    161-184

  • Number of pages of the book

    197

  • Publisher name

    Adam Marszalek

  • Place of publication

    Toruń

  • UT code for WoS chapter