The language of the German and Austrian advertising as a reflection of the contemporary media world and its impact on education communication
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001770" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001770 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jazyk německé a rakouské reklamy jako odraz soudobé kultury mediálního světa a jeho vliv na edukační komunikaci
Original language description
Tato studie představuje mediální kulturu a její internacionální charakter v kontextu sílících globalizačních tendencí ve sjednocující se Evropě. Studie se opírá o výzkum rakouských a německých reklamních textů a jejich vícedimenzionální analýzu založenouna lexikální, sémantické, textové, kulturní a psychologické bázi. V úvodu studie jsou objasněna terminologická východiska a poté následuje prezentace reklamy jako mediálního fenoménu 21. století. V další části studie se objasňuje makro- a mikroklima reklamy, což slouží objasnění souvislostí mezi persvazí a etikou v následující kapitole studie. Dále je rozebírána podstata masové manipulace společnosti a tendence mediálního světa vytvářet imaginární iluze. V návaznosti na manipulativní techniky reklamy se studie věnuje problematice reklamy jako odrazu kultury soudobé společnosti. Je zde vyzdvihnut zejména interkulturní rozměr reklamy při globalizaci světa. V závěru se studie dotýká také aktuálního pedagogického kontextu.
Czech name
Jazyk německé a rakouské reklamy jako odraz soudobé kultury mediálního světa a jeho vliv na edukační komunikaci
Czech description
Tato studie představuje mediální kulturu a její internacionální charakter v kontextu sílících globalizačních tendencí ve sjednocující se Evropě. Studie se opírá o výzkum rakouských a německých reklamních textů a jejich vícedimenzionální analýzu založenouna lexikální, sémantické, textové, kulturní a psychologické bázi. V úvodu studie jsou objasněna terminologická východiska a poté následuje prezentace reklamy jako mediálního fenoménu 21. století. V další části studie se objasňuje makro- a mikroklima reklamy, což slouží objasnění souvislostí mezi persvazí a etikou v následující kapitole studie. Dále je rozebírána podstata masové manipulace společnosti a tendence mediálního světa vytvářet imaginární iluze. V návaznosti na manipulativní techniky reklamy se studie věnuje problematice reklamy jako odrazu kultury soudobé společnosti. Je zde vyzdvihnut zejména interkulturní rozměr reklamy při globalizaci světa. V závěru se studie dotýká také aktuálního pedagogického kontextu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Wieloaspektowość komunikaci społecznej w środowisku wielu kultur
ISBN
978-83-7780-319-6
Number of pages of the result
24
Pages from-to
161-184
Number of pages of the book
197
Publisher name
Adam Marszalek
Place of publication
Toruń
UT code for WoS chapter
—