All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modelling and modal properties of the railway vehicle bogie with two individual wheelset drives

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F07%3A00000028" target="_blank" >RIV/49777513:23210/07:00000028 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Modelling and modal properties of the railway vehicle bogie with two individual wheelset drives

  • Original language description

    The paper deals with mathematical modelling of vibration and modal analysis of two-axled bogie of a railway vehicle. The method is based on the system decomposition into three subsystems - two individual wheelset drives including the mass of the rail andthe bogie frame coupled with a half of the car body - and on modelling of couplings among subsystems. The eigenvalues of a linearized autonomous model and stability conditions are investigated in dependence on longitudinal creepage and forward velocityof the railway vehicle.

  • Czech name

    Modelování a modální vlastnosti podvozku kolejového vozidla se dvěma individuálními pohyny

  • Czech description

    Článek se zabývá matematickým modelováním kmitání a modální analýzou podvozku kolejového vozidla. Metoda je založena na dekompozici systému do tří subsystémů - dvou individuálních pohonů dvojkolí zahrnujících vliv podloží koleje a rámu podvozku vázanéhose skříňí vozidla - a na modelování vazeb mezi subsystémy. Modální veličiny linearizovaného modelu a podmínky stability jsou vyšetřovány v závislosti na podélném relativním skluzu kol a na rychlosti kolejového vozidla.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    BI - Acoustics and oscillation

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Applied and Computational Mechanics

  • ISSN

    1802-680X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    371

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database