Creating application scenarios for training virtual reality workflows
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F23%3A43970371" target="_blank" >RIV/49777513:23210/23:43970371 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://hdl.handle.net/11025/55010" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/55010</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/PI.2023.11986.046-053" target="_blank" >10.24132/PI.2023.11986.046-053</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tvorba scénářů aplikací pro školení pracovních postupů ve virtuální realitě
Original language description
Tento článek se zaměřuje na význam scénářů pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě (VR) jako podpůrného nástroje pro vznik školících a vzdělávacích aplikací v různých odvětvích. VR technologie umožňují realistickou simulaci pracovních situací, což přináší uživatelům téměř autentický zážitek a efektivní trénink pro nové zaměstnance. Článek se dále věnuje problematice tvorby scénářů pro návody pro VR aplikace určené pro školení nových pracovníků. Dále jsou identifikovány různé obtíže, které mohou vzniknout během tohoto procesu a navrženy způsoby, jak s nimi efektivně pracovat. Mezi tyto obtíže patří nedostatečné znalosti VR technologií, problémy s orientací ve virtuálním prostoru, motion sickness (projevující se nevolností v důsledku pohybu v VR), celková didaktika a edukativní přínos textu a technické překážky spojené s vývojem VR aplikací.
Czech name
Tvorba scénářů aplikací pro školení pracovních postupů ve virtuální realitě
Czech description
Tento článek se zaměřuje na význam scénářů pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě (VR) jako podpůrného nástroje pro vznik školících a vzdělávacích aplikací v různých odvětvích. VR technologie umožňují realistickou simulaci pracovních situací, což přináší uživatelům téměř autentický zážitek a efektivní trénink pro nové zaměstnance. Článek se dále věnuje problematice tvorby scénářů pro návody pro VR aplikace určené pro školení nových pracovníků. Dále jsou identifikovány různé obtíže, které mohou vzniknout během tohoto procesu a navrženy způsoby, jak s nimi efektivně pracovat. Mezi tyto obtíže patří nedostatečné znalosti VR technologií, problémy s orientací ve virtuálním prostoru, motion sickness (projevující se nevolností v důsledku pohybu v VR), celková didaktika a edukativní přínos textu a technické překážky spojené s vývojem VR aplikací.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů