All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analytical-synthetic and genetic method in teaching reading

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43915618" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43915618 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analyticko-syntetická a genetická metoda ve výuce čtení

  • Original language description

    Kniha se věnuje počátkům čtenářské gramotnosti se zaměřením na výukové, psychologické, historické a lingvistické aspekty. Významná část předkládá výsledky výzkumu Grantové agentury ČR. Tříletý projekt byl směrován do pedagogicko-psychologické a didaktické oblasti výuky počátečního čtení. Základním cílem bylo porovnání analyticko- syntetické a genetické metody výuky čtení prostřednictvím sledování vývoje percepčních a řečových funkcí důležitých pro čtení, a vlastního čtenářského vývoje žáků v prvních a druhých ročnících základní školy. Dílčí úkoly byly zaměřeny na historické souvislosti problematiky a analýzu přípravy učitelů na výuku počátečního čtení. Základním výzkumným vzorkem bylo více než 1500 žáků 1. a 2. ročníků, kteří byli vyučováni srovnávanými metodami. Výzkumné metody byly zvoleny tak, aby pokrývaly všechny roviny čtenářské gramotnosti. Kvantitativním i kvalitativním zpracováním získaných dat se podařilo naplnit výzkumné cíle. Z výsledků vyplynulo, že během vývoje počátečníh

  • Czech name

    Analyticko-syntetická a genetická metoda ve výuce čtení

  • Czech description

    Kniha se věnuje počátkům čtenářské gramotnosti se zaměřením na výukové, psychologické, historické a lingvistické aspekty. Významná část předkládá výsledky výzkumu Grantové agentury ČR. Tříletý projekt byl směrován do pedagogicko-psychologické a didaktické oblasti výuky počátečního čtení. Základním cílem bylo porovnání analyticko- syntetické a genetické metody výuky čtení prostřednictvím sledování vývoje percepčních a řečových funkcí důležitých pro čtení, a vlastního čtenářského vývoje žáků v prvních a druhých ročnících základní školy. Dílčí úkoly byly zaměřeny na historické souvislosti problematiky a analýzu přípravy učitelů na výuku počátečního čtení. Základním výzkumným vzorkem bylo více než 1500 žáků 1. a 2. ročníků, kteří byli vyučováni srovnávanými metodami. Výzkumné metody byly zvoleny tak, aby pokrývaly všechny roviny čtenářské gramotnosti. Kvantitativním i kvalitativním zpracováním získaných dat se podařilo naplnit výzkumné cíle. Z výsledků vyplynulo, že během vývoje počátečníh

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F09%2F0185" target="_blank" >GA406/09/0185: Analytical-synthetic and genetic method in teaching reading to Czech children</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7290-578-2

  • Number of pages

    259

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book