Analytical-synthetic and genetic method in teaching reading
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43915618" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43915618 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analyticko-syntetická a genetická metoda ve výuce čtení
Original language description
Kniha se věnuje počátkům čtenářské gramotnosti se zaměřením na výukové, psychologické, historické a lingvistické aspekty. Významná část předkládá výsledky výzkumu Grantové agentury ČR. Tříletý projekt byl směrován do pedagogicko-psychologické a didaktické oblasti výuky počátečního čtení. Základním cílem bylo porovnání analyticko- syntetické a genetické metody výuky čtení prostřednictvím sledování vývoje percepčních a řečových funkcí důležitých pro čtení, a vlastního čtenářského vývoje žáků v prvních a druhých ročnících základní školy. Dílčí úkoly byly zaměřeny na historické souvislosti problematiky a analýzu přípravy učitelů na výuku počátečního čtení. Základním výzkumným vzorkem bylo více než 1500 žáků 1. a 2. ročníků, kteří byli vyučováni srovnávanými metodami. Výzkumné metody byly zvoleny tak, aby pokrývaly všechny roviny čtenářské gramotnosti. Kvantitativním i kvalitativním zpracováním získaných dat se podařilo naplnit výzkumné cíle. Z výsledků vyplynulo, že během vývoje počátečníh
Czech name
Analyticko-syntetická a genetická metoda ve výuce čtení
Czech description
Kniha se věnuje počátkům čtenářské gramotnosti se zaměřením na výukové, psychologické, historické a lingvistické aspekty. Významná část předkládá výsledky výzkumu Grantové agentury ČR. Tříletý projekt byl směrován do pedagogicko-psychologické a didaktické oblasti výuky počátečního čtení. Základním cílem bylo porovnání analyticko- syntetické a genetické metody výuky čtení prostřednictvím sledování vývoje percepčních a řečových funkcí důležitých pro čtení, a vlastního čtenářského vývoje žáků v prvních a druhých ročnících základní školy. Dílčí úkoly byly zaměřeny na historické souvislosti problematiky a analýzu přípravy učitelů na výuku počátečního čtení. Základním výzkumným vzorkem bylo více než 1500 žáků 1. a 2. ročníků, kteří byli vyučováni srovnávanými metodami. Výzkumné metody byly zvoleny tak, aby pokrývaly všechny roviny čtenářské gramotnosti. Kvantitativním i kvalitativním zpracováním získaných dat se podařilo naplnit výzkumné cíle. Z výsledků vyplynulo, že během vývoje počátečníh
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0185" target="_blank" >GA406/09/0185: Analytical-synthetic and genetic method in teaching reading to Czech children</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-578-2
Number of pages
259
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—