All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A look at the level of reading strategies of fifteen-year-old pupils in the Moravian-Silesian region

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901XBY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901XBY - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskoslezském kraji

  • Original language description

    Cílem předkládaného monografického textu je zamyslet se nad hledáním odpovědí, jaké čtenářské dovednosti a čtenářské strategie uplatňují vybraní patnáctiletí žáci Moravskoslezského kraje v České republice k porozumění textu a jací činitelé mají vliv na úroveň čtenářských strategií daného vzorku respondentů. Teoretická část textu vymezuje klíčovou odbornou terminologii k problematice čtenářské gramotnosti a čtenářských strategií, dále k autoregulaci žáka na konci období základního vzdělávání v České republice, a to z pohledu metakognice a metamotivace. V rámci teorie popisujeme a analyzujeme faktory s vlivem na rozvoj čtenářských strategií. Empirická část textu předkládá výsledky třífázového výzkumného šetření se zaměřením na čtenářskou gramotnost, čtenářské strategie sledovaného vzorku žáků. Kvalitativně orientovaný výzkum vychází ze strukturovaného pozorování vybrané výuky ČJL u patnáctiletých žáků v MSK s cílem rozvoje čtenářských strategií. Pedagogická realita je popsána přístupem vícečetné případové studie. Druhým výzkumným objektem jsou vyučující ČJL, kteří v dotazníkovém šetření uvádí druhy metod a organizačních forem výuky, druhy textů užívaných v různých fázích vyučování s cílem rozvoje čtenářských strategií žáků. Další kvantitativně orientované výzkumné šetření vybraného vzorku žáků metodou strukturovaného rozhovoru sleduje faktory ovlivňující úroveň čtenářských strategií respondentů.

  • Czech name

    Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskoslezském kraji

  • Czech description

    Cílem předkládaného monografického textu je zamyslet se nad hledáním odpovědí, jaké čtenářské dovednosti a čtenářské strategie uplatňují vybraní patnáctiletí žáci Moravskoslezského kraje v České republice k porozumění textu a jací činitelé mají vliv na úroveň čtenářských strategií daného vzorku respondentů. Teoretická část textu vymezuje klíčovou odbornou terminologii k problematice čtenářské gramotnosti a čtenářských strategií, dále k autoregulaci žáka na konci období základního vzdělávání v České republice, a to z pohledu metakognice a metamotivace. V rámci teorie popisujeme a analyzujeme faktory s vlivem na rozvoj čtenářských strategií. Empirická část textu předkládá výsledky třífázového výzkumného šetření se zaměřením na čtenářskou gramotnost, čtenářské strategie sledovaného vzorku žáků. Kvalitativně orientovaný výzkum vychází ze strukturovaného pozorování vybrané výuky ČJL u patnáctiletých žáků v MSK s cílem rozvoje čtenářských strategií. Pedagogická realita je popsána přístupem vícečetné případové studie. Druhým výzkumným objektem jsou vyučující ČJL, kteří v dotazníkovém šetření uvádí druhy metod a organizačních forem výuky, druhy textů užívaných v různých fázích vyučování s cílem rozvoje čtenářských strategií žáků. Další kvantitativně orientované výzkumné šetření vybraného vzorku žáků metodou strukturovaného rozhovoru sleduje faktory ovlivňující úroveň čtenářských strategií respondentů.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7599-045-7

  • Number of pages

    190

  • Publisher name

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS book