The level of reading strategies fifteen-year-old pupils of elementary schools in Moravian-Silesian Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579345" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579345 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků na konci období základního vzdělávání v Moravskoslezském kraji
Original language description
Příspěvek si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu čtenářských strategií patnáctiletých žáků, který byl realizován v rámci projektu IGA_PdF_2016_021 týmem pedagogů a studentů Univerzity Palackého v Olomouci na PdF. Text shrnuje výsledky přípravné a realizační fáze výzkumu, především dotazníkového šetření čtenářských strategií patnáctiletých žáků ZŠ a žáků víceletých gymnázií v Moravskoslezském kraji v ČR. Dotazníkový výzkum zjišťoval, jaké čtenářské strategie žáci při čtení používají, jaké druhy textů a informačních zdrojů mají v oblibě, co ovlivňuje žáky v roli čtenáře apod. Dotazník neprověřoval vědomosti žáků, ale vedl je k zamyšlení nad úrovní vlastní dovednosti číst a porozumět čtené informaci. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 1 199 respondentů ze 49 škol a 71 tříd.
Czech name
Úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků na konci období základního vzdělávání v Moravskoslezském kraji
Czech description
Příspěvek si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu čtenářských strategií patnáctiletých žáků, který byl realizován v rámci projektu IGA_PdF_2016_021 týmem pedagogů a studentů Univerzity Palackého v Olomouci na PdF. Text shrnuje výsledky přípravné a realizační fáze výzkumu, především dotazníkového šetření čtenářských strategií patnáctiletých žáků ZŠ a žáků víceletých gymnázií v Moravskoslezském kraji v ČR. Dotazníkový výzkum zjišťoval, jaké čtenářské strategie žáci při čtení používají, jaké druhy textů a informačních zdrojů mají v oblibě, co ovlivňuje žáky v roli čtenáře apod. Dotazník neprověřoval vědomosti žáků, ale vedl je k zamyšlení nad úrovní vlastní dovednosti číst a porozumět čtené informaci. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 1 199 respondentů ze 49 škol a 71 tříd.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Jazyk-Literatura-Komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2016
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
"Nestránkováno"
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—